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
auto
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

Az MG ZS EV név számomra úgy hangzik, mint a régi szovjet autómárkák, VAZ, GAZ, UAZ stb. Pedig itt az idő megbarátkozni az elnevezéssel, ugyanis ez az első kínai elektromos autó, amit Európában is megvehetünk. Sokunk véleménye, hogy a régi nagy európai autógyártóknak nem a Teslától kell elsősorban aggódni, hanem attól, ha a fejlesztésben és tapasztalatgyűjtésben jóval előrébb járó kínai gyártók elérik azt a szintet, amikor Európában is tudják és akarják árulni az autóikat.

Bár az MG, azaz Morris Garage, egy hagyományos brit autógyártó volt, a céget 2005-ben felvásárolta a kínai Nanjing Automobile Group és a termelés 2007-ben Kínában indult újra. A gyakorlatilag már kínai gyártó a napokban bejelentette az első Európába szánt elektromos SUV Egyesült Királyságbeli árait és fontosabb paramétereit.

Az MG ZS EV elektromos SUV a reklámszöveg szerint egy kedvező áron kínált családi autó, reszkethet a Nissan LEAF és a Kia e-Niro, bár a fotók alapján inkább a Hyundai Kona Electric tűnik valódi ellenfélnek.

Az MG ZS EV fontosabb jellemzői:

  • 263 km hatótáv WLTP mérés szerint
  • 44,5 kWh folyadékhűtéses akkumulátor (CATL cellákból)
  • 105 kW (143 LE), 353 Nm villanymotor
  • elsőkerék meghajtás
  • 0-100% AC töltés 7 kW-os fedélzeti töltővel 6,5 óra
  • 0-80% DC gyors töltés 50 kW CCS töltőről 43 perc

Az autót az első valóban megfizethető családi elektromos autóként aposztrofálja a gyártó, és az első 1000 vásárló számára  21 495 Fontos árat hirdettek meg. Az ár tartalmaz egy otthoni töltési pontot és annak szabványos kiépítését. Az akkumulátorra a gyártó 7 éves garanciát vállal. Az autót 2019 szeptemberétől kapják meg az első megrendelők, akiknek 500 Font letétbe helyezésével kell megerősíteni vásárlási szándékukat.

A ZS EV rendelkezik az MG Pilot vezetéstámogató csomaggal, amely vészfék asszisztenst, holttér figyelést, sávtartót és távolságtartó funkcióval ellátott sebességtartó automatikát (adaptív tempomat) foglal magában. Az autó utasterében kisebb-nagyobb rejtett tárolórekeszek találhatók, a csomagtartó két részre osztott. Az utastér eltolható panorámatetővel rendelkezik.

Az 8 hüvelykes kijelzővel szerelt infotainment rendszer természetesen támogatja a GPS navigációt, az Android Auto és Apple CarPlay funkciókat, valamint Bluetooth telefonos csatlakoztatási lehetőséget, nem csak a telefonhívás kihangosításához, de audio streaming funkcióval egyaránt. A rádió támogatja a digitális műsorszórást (DAB).

Az első kerekeket meghajtó 105 kW (143 Le) teljesítményű és 353 Nm nyomatékkal rendelkező villanymotor számára folyadékhűtéses 44,5 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor biztosítja az energiaellátást. Az akkumulátor hőmérséklet szabályozása biztosítja, hogy az időjárástól függetlenül gyors maradhasson a töltési sebesség. Az akkumulátor az autó alatt helyezkedik el, így sem az utastérben, sem a csomagtérben nem kellett kompromisszumot kötni, valamint alacsony súlypontot eredményez, így az autó mozgékony és dinamikus a kanyarokban. Az autóvezető három vezetési módból választhat, valamint a regeneratív fékezés hatékonysága is három szintből választható.

Az autó CCS töltőcsatlakozóval rendelkezik. Az energiahatékonyság érdekében aerodinamikus kialakítást kaptak a 17” méretű könnyűfém keréktárcsák. A vásárlók négy színből választhatnak.

MG sajtóközleménye az MG ZS EV forgalmazásának megkezdéséről itt található.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.