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
auto
2024. 04. 26. péntek

Toyota – BYD együttműködés

elektromos autó

A Toyota eddig megpróbált kimaradni a villanyautózásból, igaz a hibridekkel elért vezető szerepe vitathatatlan. A közelmúltban azonban felpörögtek az események a világ legnagyobb autógyártójánál elektromos autók tekintetében is. A múlt héten Toyota – CATL együttműködési megállapodásról számoltunk be, erre a hétre pedig egy, a BYD-vel kötött átfogó megállapodás jutott.

Toyota elektromos modellek 2025-ig (Forrás: Toyota)

A BYD („Build Your Dreams”) nevű gyártót 1995-ben alapították, és nemcsak elektromos járműveket gyárt, hanem akkumulátorcellákat is. A kínai belföldi piacon kialakult erős pozíciójának köszönhetően a BYD a világ egyik legnagyobb elektromos autógyártója. A kínai csoport elektromos buszokkal is foglalkozik világszerte – részben helyi közös vállalkozásokban. Európában a BYD Franciaországban és Magyarországon végez buszgyártást. 2015-től a BYD négy egymást követő éven vezető az akkumulátoros elektromos járművek és a konnektoros hibridek piacán.

A Toyota CH-R Kínában hamarosan tisztán elektromosként is kérhető lesz

A Toyotával kötött megállapodás elektromos autók és azok akkumulátorainak közös fejlesztését célozza meg. A sajtóközlemény szerint a kínai piacon terveznek elektromos szedánokat és terepjárókat Toyota márkanév alatt piacra dobni, már 2020 első felében. A Toyota 2025-re 5,5 millió példányra szeretné növelni a villanymotort is tartalmazó autók értékesítését, igaz ezek túlnyomó többségét, 4,5 millió autót a hibridek és konnektoros hibridek tennék ki, a maradékot adhatják a tisztán elektromos és üzemanyagcellás, azaz hidrogén meghajtású autók.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.