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 Ma délután hivatalosan is átadták az autósoknak a tatai Gottwald Hotel parkolójában a Mobiliti legújabb villámtöltő állomását. Az M1-es autópálya lehajtójának közelében, nagyjából Győr és Budaörs között félúton található szálloda parkolójába egy 50 kW-os, dupla szabványú (CHAdeMO és CCS) Tritium egyenáramú (DC) töltő és egy 2×22 kW teljesítményű Ensto váltakozó áramú (AC) töltő került. Az ország egyik legforgalmasabb autópályája mentén közlekedők így a Budapest-Bécs szakaszon már három, egymástól nagyjából 60 km-re található Mobiliti helyszín közül is választhatnak, így mindenki a töltési sebesség szempontjából legideálisabb ponton tudja tölteni az autóját, illetve a kisebb akkus autókkal (pl. Peugeot iOn) akár télen is könnyebben átjárhatóvá vált az útszakasz. A helyszínen nem csak enni és kávézni lehet, de éjjel-nappal mosdó is elérhető a szállodában. A töltők a Mobiliti hálózat többi pontjához hasonlóan a szolgáltató Mobiliti néven elérhető applikációjából, illetve az alkalmazásból megrendelhető RFID kártyával indíthatók. Az AC töltők használata egyelőre ingyenes, de a legtöbb autó számára gyors töltést biztosító nagy teljesítményű DC töltők használatáért percenként 50 forintot kell fizetni. A rendszer az alkalmazásban regisztrált bankkártyát a töltés végén automatikusan megterheli, a számlát pedig a hónap közepén és végén két alkalommal állítja ki az adott időszak töltéseiről. A Mobiliti és a Decathlon együttműködéseként az idei első félévben kiépült alaphálózat segítségével ma már a nagyobb akkus autókkal könnyen el lehet jutni az ország legtöbb régiójába, így az újabb töltési helyszínek már nem csak újabb területeket tesznek elérhetővé, de a már eddig is bejárható útszakaszokon való utazást teszik kényelmesebbé és ideálisabbá azzal, hogy jelentősen lecsökkentik két töltő közötti távolságokat. A sűrűbben elhelyezett töltők a hálózat megbízhatóságát is növelik, hiszen egy meghibásodó DC töltő esetén a lassabb AC töltőn csak egy kisebb távolságra, jelen esetben 60 km-re kell feltölteni az autót, hogy a következő töltőpontot elérje az autós. Bár akad még bőven olyan útszakasz (pl. M3, M6) vagy régió (pl. Dél-Dunántúl, Dél-Alföld) az országban, ami nehezen járható, a legforgalmasabb útvonalak támogatottsága egyre jobb. Tavaly nyáron CCS töltős autókkal (Volkswagen, BMW, Opel, Hyundai) még kaland volt Budapestről a Balatonra elmenni, ha este vissza is akart jönni az ember, ma pedig már Mobiliti helyszínből is akad kettő Székesfehérvár környékén (Decathlon, Albapark étterem). Bízunk benne, hogy hamarosan az M3-as, M5-ös és M6-os autópályák mentén, illetve az M7-es délebbi szakaszán is bővül majd a Mobiliti hálózata Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!