Elektromos rally autót készített az Opel

Az Opel a világ első autógyártójaként akkumulátoros elektromos autót kínál a rally sporthoz. Az elektromos versenyautó az IAA Frankfurti Nemzetközi Autószalonon (szeptember 12–22) debütáló Opel Corsa-e-n alapul. Az Opel és az ADAC 2020-ban elindítja az ADAC Opel e-Rally kupát. A világon ez lesz az első elektromos autóknak szánt rally kupa.

Az új versenyautó 100 kW (136 lóerő) teljesítményt nyújt, és az indulás pillanatától 260 Nm nyomatékot képes kifejteni. Az ADAC Opel e-Rally Kupa a német rally bajnokság versenyein és más további kiválasztott rendezvényeken kerül műsorrendbe. A sorozat a tervek szerint 2020 nyarán kezdődik, 2021-ig legalább tíz selejtező fordulóra kerül majd sor. A versenysorozat alapvető koncepciója a fiatal járművezetők támogatása, így a 2016-ban alapított ADAC Opel Rallye Akadémia első szintjét jelentheti majd.

Az akadémia következő lépéseként az ADAC Opel e-Rally Kupa befejezése után a legjobb fiatal sofőrök továbbjutnak az Európai Junior Rally bajnokságba, ahol az új Opel Corsa R2 lesz az autójuk. Az Opel integrációja a PSA csoportba további lehetőségeket kínál a tehetséges tehetségek számára, hiszen a Peugeot testvérmárka FIA R5 gépekkel, a Citroën autói pedig a rally világbajnokságban biztosítanak lehetőséget a tehetségek felemelkedéséhez.

EZT OLVASTAD MÁR?  Ennyire dögös még nem volt a Volkswagen elektromos rekordere
Opel Corsa-e Rally (forrás: Opel)

Az Opel Corsa-e Rally fejlesztése Rüsselsheimben folyik. A 2020/2021-es ADAC Opel e-Rally Cup-ra 15 autót készítenek. Az Opel Motorsport vásárlói kevesebb, mint 50 000 Euró (nettó) áron kaphatják meg az autót.

Az elektromos rally Opel műszaki adatai:

Villanymotor: szinkron motor
Teljesítmény: 100 kW (136 Le)
Nyomaték: 260 Nm
Akkumulátor: Lítium-ion, 50 kWh
Erőátvitel: Első kerék hajtás Torsen differenciálművel
Felfüggesztés: Rally lengéscsillapítók
McPherson futómű
Kerekek: 7 × 17; ET20
Kormányzás: Elektromos szervokormány
Fékek: 4 dugattyús féknyergek, Belső hűtésű 332×28 mm első féktárcsák, 264×12 mm hátsó féktárcsák, hidraulikus nyomásszabályzással hátul, a hatékony energiavisszanyeréssel összehangolt, hidraulikus kézifék
Karosszéria: Könnyű önhordó karosszéria, alsó védelem a motornak és az erőátvitelnek, elektronikus tűzoltórendszer, száraz akkumulátor (szabványosan a motortérben), gyorsrögzítő a motorháztetőn és csomagtér fedélen
Elektromos rendszerek: ESP, kipörgésgátló (TC) és ABS kikapcsolva, motorsport kijelző adatrögzítővel, újszerű kialakítása nagyfeszültségű biztonsági figyelmeztető rendszer
Opcionális: Tripmaster és kiegészítő világítás
Méretek: Hosszúság: 4060 mm
Szélesség: 1770 mm (5 mm-rel szélesebb, mint a hagyományos változat)
Magasság: 1440 mm (5 mm-rel magasabb, mint a hagyományos változat)
Tengelytávolság: 2540 mm (2 mm-rel hosszabb, mint a hagyományos változat)

Elektromos autót használsz?