Újabb Mobiliti töltő került az M1 mellé

Ma délután hivatalosan is átadták az autósoknak a tatai Gottwald Hotel parkolójában a Mobiliti legújabb villámtöltő állomását. Az M1-es autópálya lehajtójának közelében, nagyjából Győr és Budaörs között félúton található szálloda parkolójába egy 50 kW-os, dupla szabványú (CHAdeMO és CCS) Tritium egyenáramú (DC) töltő és egy 2×22 kW teljesítményű Ensto váltakozó áramú (AC) töltő került. Az ország egyik legforgalmasabb autópályája mentén közlekedők így a Budapest-Bécs szakaszon már három, egymástól nagyjából 60 km-re található Mobiliti helyszín közül is választhatnak, így mindenki a töltési sebesség szempontjából legideálisabb ponton tudja tölteni az autóját, illetve a kisebb akkus autókkal (pl. Peugeot iOn) akár télen is könnyebben átjárhatóvá vált az útszakasz. A helyszínen nem csak enni és kávézni lehet, de éjjel-nappal mosdó is elérhető a szállodában.

A töltők a Mobiliti hálózat többi pontjához hasonlóan a szolgáltató Mobiliti néven elérhető applikációjából, illetve az alkalmazásból megrendelhető RFID kártyával indíthatók. Az AC töltők használata egyelőre ingyenes, de a legtöbb autó számára gyors töltést biztosító nagy teljesítményű DC töltők használatáért percenként 50 forintot kell fizetni. A rendszer az alkalmazásban regisztrált bankkártyát a töltés végén automatikusan megterheli, a számlát pedig a hónap közepén és végén két alkalommal állítja ki az adott időszak töltéseiről.

EZT OLVASTAD MÁR?  A CHAdeMO a legelterjedtebb villámtöltési szabvány

A Mobiliti és a Decathlon együttműködéseként az idei első félévben kiépült alaphálózat segítségével ma már a nagyobb akkus autókkal könnyen el lehet jutni az ország legtöbb régiójába, így az újabb töltési helyszínek már nem csak újabb területeket tesznek elérhetővé, de a már eddig is bejárható útszakaszokon való utazást teszik kényelmesebbé és ideálisabbá azzal, hogy jelentősen lecsökkentik két töltő közötti távolságokat. A sűrűbben elhelyezett töltők a hálózat megbízhatóságát is növelik, hiszen egy meghibásodó DC töltő esetén a lassabb AC töltőn csak egy kisebb távolságra, jelen esetben 60 km-re kell feltölteni az autót, hogy a következő töltőpontot elérje az autós.

Bár akad még bőven olyan útszakasz (pl. M3, M6) vagy régió (pl. Dél-Dunántúl, Dél-Alföld) az országban, ami nehezen járható, a legforgalmasabb útvonalak támogatottsága egyre jobb. Tavaly nyáron CCS töltős autókkal (Volkswagen, BMW, Opel, Hyundai) még kaland volt Budapestről a Balatonra elmenni, ha este vissza is akart jönni az ember, ma pedig már Mobiliti helyszínből is akad kettő Székesfehérvár környékén (Decathlon, Albapark étterem). Bízunk benne, hogy hamarosan az M3-as, M5-ös és M6-os autópályák mentén, illetve az M7-es délebbi szakaszán is bővül majd a Mobiliti hálózata

EZT OLVASTAD MÁR?  Hivatalosan is átadták a MOL Next-E töltőit Horvátországban

Elektromos autót használsz?