HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

A Lexus villanyautóin megmarad a hűtőrács?

Az insideevs.com információi szerint a Lexus októberben a Tokioi Autószalonon egy kis méretű tisztán elektromos koncepció autó bemutatását tervezi. Az autóról egyelőre nem sokat tudunk, de az inspirációt a hírek szerint a 2015-ben bemutatott LF-SA tanulmányautóból merítették.

Amiben biztosak lehetünk, hogy a Lexus nem mond le a hagyományos autóknál megszokott hűtőrácsról, amelyre az elektromos autóknak műszaki okokból már nincs szüksége, hiszen a villanymotor elenyésző mértékben termel hőt a hagyományos erőforrásokhoz viszonyítva. Mivel a hűtőrács jelentősen növeli az autó légellenállását, a villanyautónak tervezett modellekre általában egyáltalán nem kerül ilyen, a belső égésű motorokkal is kapható típusoknál pedig általában befalazzák a helyét. A légkondicionáló külső hőcserélőjének persze továbbra is szüksége van hűtésre, de ehhez lényegesen kisebb nyílás is elegendő, ami általában az autók alsó részére, a lökhárítóra kerül.

Azonban a design elvárások gyakran felülírják a műszaki szükségleteket. A Lexus vezető tervezője, Koichi Suga elmondta: „Hűtésre továbbra is szükség van. A hűtőrács pedig egyben a személyiség ábrázolása is, ez az autó arca, tehát nem csak a hűtéshez szükséges, de a márka identitásának része. Persze mivel ezúttal elektromos autót tervezünk, a vásárlóink valami futurisztikusabbra, hagyományoktól eltérőre számíthatnak.”

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.