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 Több mint 10 milliárd jüant (425 milliárd forintot) fektet akkumulátor-cserélő állomások építésébe Kína egyik legnagyobb autógyártójához, a BAIC-hoz tartozó BJEV márka. Az összegből 3000 állomás jönne létre országszerte 2022 végéig, ami mintegy 500 000 elektromos autó energiaellátását tudná biztosítani a megszokott kábeles töltésnél gyorsabb módon. A BJEV szerint ez a mindössze három perc alatt kivitelezhető megoldás nem csupán a türelmetlen autósok számára ideális, hanem sokkal biztonságosabb is, mint a villámtöltés. A statisztikák szerint ugyanis az elmúlt években kigyulladó elektromos autók körülbelül 75%-a töltőre volt dugva az incidens idején, míg az akkucserélő állomásokon lassabban és megbízhatóbb töltéssel töltődnek fel az aksik, ezzel meghosszabbítva az élettartamukat is. A BJEV legfontosabb érve a cserélés mellett azonban az autók alacsonyabb vételára, így ugyanis a vásárlóknak nem kell kifizetniük a jármű árának gyakran felét is kitevő energiatároló alkatrészt. Ez pedig különösen jó ajánlatnak bizonyulhat most, hogy a kínai kormány 2020 végére kivezeti a 2009 óta elérhető igencsak bőkezű támogatásokat. Az akkucsere legelhivatottabb képviselője egyelőre a „Kína Teslájaként” emlegetett NIO A BJEV jelenleg három olyan modellt is kínál, melynek villámgyorsan kicserélhető az akkumulátora egy erre tervezett állomáson, ami a különböző nagyvárosokban már összesen 160 helyszínen a gyakorlatban is kivitelezhető a vállalat eddig lerakott állomásain. Ezzel az autógyártó a NIO nyomdokaiba lépett, mely 2020 végére 1100 akkucserélő állomás telepítését jelentette be, ingyen kínálva e szolgáltatást a vásárlóinak. Habár korábban már többen is próbálkoztak e módszer elterjesztésével, eddig még senki sem tudta elfogadottabbá tenni, mint a hagyományos feltöltést, többek között a logisztikai nehézségek és a mások által használt akkumulátorok iránti bizalmatlanság miatt. Mindazonáltal a kínaiak továbbra is nagy jövőt látnak benne: Peking például 6000 akkucserére képes villanyautóval bővítette taxiflottáját, melyhez 2020-ig további 20 000 ilyen jármű fog csatlakozni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!