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 Nem lehet okuk panaszra azoknak a prémium minőségre vágyó autóvásárlóknak, akik a belsőégésű motor biztonságának megtartása mellett épp csak szeretnének belekóstolni az elektromos meghajtásba. A német prémium gyártók ugyanis lassan már minden szegmensben kínálnak kisebb-nagyobb elektromos hatótávot biztosító plugin hibrid modelleket. A kompakt terepjáró szegmensben keresgélők számára most a BMW jelentette be az új X1-es SAV (Sports Activity Vehicle, ahogyan a BMW nevezi) plugin hibrid változatát, mely a WLTP mérési ciklus szerint mintegy 50 kilométernyi légszennyezéstől mentes utazást kínál egy feltöltéssel (NEDC-ben mérve 57 km), köszönhetően a padlólemezbe épített bruttó 9,7 kilowattórás lítium-ion akkupakknak. Az európai uniós szabályozásnak megfelelően tisztán elektromos üzemmódban 30 km/h-nál alacsonyabb sebességgel közlekedve hallható az autó által kibocsátott akusztikus hang, mely a gyalogosok védelmét szolgálja. A BMW X1 xDrive25e hajtásrendszere egy 1,5 literes, háromhengeres, TwinPower Turbo technológiás benzinmotorból, és egy villanymotorból áll, melyek együtt 162 kW (220 lóerő) teljesítményt és maximálisan 385 Nm nyomatékot biztosítanak. A végsebesség 192 km/h, de ha csak százig szeretnénk gyorsulni, arra 7 másodpercet kell szánnunk. Az alapfelszereltséghez tartozó 17 colos könnyűfém-felniken guruló szabadidőautó hibrid üzemmódban 13,5 kWh-t használ 100 kilométerre vetítve, amikor pedig minden energia elfogy, hagyományos konnektorból körülbelül 5 óra alatt tölthető fel az aksi, a BMW saját fali töltőjével pedig már 3,6 óra alatt is megvagyunk vele. A hátsó ülések alá bepakolt akkucsomag csak egy nagyon kevés helyet vesz el a hagyományos meghajtású variánsokhoz képest, összesen körülbelül 450 liternyi csomagtér áll rendelkezésre a kocsiban, mely egészen 1470 literig növelhető a háttámlák átrendezésével. Az X1 xDrive25e vontatni is tud, az opcionálisan kérhető vonóhorog 750 kilogrammnyi terhet képes az autó után húzni. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!