Nem lehet okuk panaszra azoknak a prémium minőségre vágyó autóvásárlóknak, akik a belsőégésű motor biztonságának megtartása mellett épp csak szeretnének belekóstolni az elektromos meghajtásba. A német prémium gyártók ugyanis lassan már minden szegmensben kínálnak kisebb-nagyobb elektromos hatótávot biztosító plugin hibrid modelleket. A kompakt terepjáró szegmensben keresgélők számára most a BMW jelentette be az új X1-es SAV (Sports Activity Vehicle, ahogyan a BMW nevezi) plugin hibrid változatát, mely a WLTP mérési ciklus szerint mintegy 50 kilométernyi légszennyezéstől mentes utazást kínál egy feltöltéssel (NEDC-ben mérve 57 km), köszönhetően a padlólemezbe épített bruttó 9,7 kilowattórás lítium-ion akkupakknak. Az európai uniós szabályozásnak megfelelően tisztán elektromos üzemmódban 30 km/h-nál alacsonyabb sebességgel közlekedve hallható az autó által kibocsátott akusztikus hang, mely a gyalogosok védelmét szolgálja. A BMW X1 xDrive25e hajtásrendszere egy 1,5 literes, háromhengeres, TwinPower Turbo technológiás benzinmotorból, és egy villanymotorból áll, melyek együtt 162 kW (220 lóerő) teljesítményt és maximálisan 385 Nm nyomatékot biztosítanak. A végsebesség 192 km/h, de ha csak százig szeretnénk gyorsulni, arra 7 másodpercet kell szánnunk. Az alapfelszereltséghez tartozó 17 colos könnyűfém-felniken guruló szabadidőautó hibrid üzemmódban 13,5 kWh-t használ 100 kilométerre vetítve, amikor pedig minden energia elfogy, hagyományos konnektorból körülbelül 5 óra alatt tölthető fel az aksi, a BMW saját fali töltőjével pedig már 3,6 óra alatt is megvagyunk vele.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 A hátsó ülések alá bepakolt akkucsomag csak egy nagyon kevés helyet vesz el a hagyományos meghajtású variánsokhoz képest, összesen körülbelül 450 liternyi csomagtér áll rendelkezésre a kocsiban, mely egészen 1470 literig növelhető a háttámlák átrendezésével. Az X1 xDrive25e vontatni is tud, az opcionálisan kérhető vonóhorog 750 kilogrammnyi terhet képes az autó után húzni. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!