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
auto
2024. 11. 21. csütörtök

Hoppá, szinte minden kiszivárgott az elektromos Mustang terepjáróról!

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

Gyakorlatilag minden lényeges információ kiderült a Ford Mustang-ihletésű villanyautójáról a vasárnapi hivatalos bemutató előtt, miután egy rajongó teljesen véletlenül (ha a különböző URL-címek próbálgatása annak számít) felfedezte, hogy az autógyártó honlapján már fent vannak a Mach-e adatai. A Ford nem sokkal később javította a hibát, és mindent eltüntetett a weboldalról, ám ami egyszer felkerül az internetre, azt többé nem lehet semmissé tenni: vannak képeink, specifikációink, és még áraink is a tisztán elektromos terepjáróhoz.

A kiszivárgott infók szerint a Mustang Mach-E először egy limitált szériás First Editionként lesz rendelhető a vasárnapi bemutató után, ami 59 900 dollárról indul, összkerék-meghajtású, közel 5 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/órára, 19 colos felnikkel van felszerelve, és a becsült hatótávja az EPA szerint mintegy 270 mérföld, azaz 430 kilométer. Ehhez egy exkluzív fényezés és vörös féknyergek járnak, ami nem lesz elérhető a többi csomagnál.

A legolcsóbb változatot Select néven találjuk majd a honlapon, ami 43 895 dollárról (13,3 millió forintról) indul adók és támogatások nélkül, ami igazán nem sok, ha valaki rajong a Mustangokért, és elektromos meghajtással szeretne közlekedni. Ez a változat nagyjából 370 kilométert tud megtenni, AWD és RWD opcióval is kérhető, és még a gyorsulása is azonos az első kiadással, mindössze a felnik kisebbek egy hüvelykkel.

480 kilométeres hatótávnak is örülhet az, aki vagy az 50 600 dolláros Premium, vagy az 52 400 dolláros California Route 1 verziót választja, ez utóbbi viszont egy másodperccel lassabban gyorsul – nem nagy tragédia, de mindannyian tudjuk, hogy ezeknél az ikonikus izomautóknál minden a teljesítményről szól. Éppen ezért készült egy sportosabb GT csomag is, aminél a hatótáv ugyan 370 kilométerre csökken, a 0-100-as (km/h) sprint jó 3 másodperc alatt megvan. A First Edition és a Premium kiadás már 2020 második felében a vásárlóknál lehet, míg a többi változat 2021 elején kerül a piacra. Az akkumulátor kapacitását nem tudjuk, de a honlap annyit említett, hogy 150 kW-os töltőn 47 mérföldnyi hatótáv (75 km) 10 perc alatt tölthető be az aksiba. Töltés tekintetében egyelőre úgy tűnik tehát, hogy a villany-Ford alulmarad a Model Y-nal szemben.

Mindez azt jelenti, hogy a Ford valóban nem szállt el az árakkal, és le tudta őket szorítani a Tesla Model Y árkategóriájába. Persze a hatótáv terén a Teslától többet kapunk kicsivel olcsóbban, valamint számos más tényező (pl. Supercharger hálózat) miatt jobb választásnak tűnhet a kaliforniai gyártó modellje, sokak számára mégis inkább a Ford Mach-e lehet a befutó, két okból is: a Mustang hírneve, és jellegzetes, csábító vonalai miatt, valamint egyszerűen azért, mert nem Tesla (ez a gondolkodásmód elsősorban az Egyesült Államokban lehet mérvadó).

A Ford egy rendkívül tágas utasteret ígér rengeteg lábhellyel. Az autóban lesz első csomagtartó (frunk), hátul pedig 821 liter csomagtér, ami az ülések lehajtásával a kétszeresére növelhető. A belső fotóról kiderült, hogy egy jókora központi kijelző kapott helyet a műszerfalon, a kormány mögött pedig egy másik képernyő is világít.

Ami a külső dizájnt illeti, pont azt kaptuk, amire számíthattunk a kémfotók után. Az autón ott virít a musztáng embléma, nem hiányzik a hármas tagolású hátsólámpa sem, és összességében egy nagyon sportos, izmos terepjárót tervezett a Ford. Aki fel tud nőni a feladathoz, hogy lemondjon a V8 ricsajáról, az biztosan nem fogja szentségtörésnek érezni az elektromos hajtásláncot az amerikai ikon gyomrában. Érdekes azonban, hogy sem a lesifotókon, sem a honlapra feltöltött képeken nem látható kilincs az ajtókon, így azt egyelőre nem tudjuk, hogy hogyan lehet bejutni a kocsiba. A hivatalos információkkal a bemutatót követően jelentkezünk.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.