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 Gyakorlatilag minden lényeges információ kiderült a Ford Mustang-ihletésű villanyautójáról a vasárnapi hivatalos bemutató előtt, miután egy rajongó teljesen véletlenül (ha a különböző URL-címek próbálgatása annak számít) felfedezte, hogy az autógyártó honlapján már fent vannak a Mach-e adatai. A Ford nem sokkal később javította a hibát, és mindent eltüntetett a weboldalról, ám ami egyszer felkerül az internetre, azt többé nem lehet semmissé tenni: vannak képeink, specifikációink, és még áraink is a tisztán elektromos terepjáróhoz. A kiszivárgott infók szerint a Mustang Mach-E először egy limitált szériás First Editionként lesz rendelhető a vasárnapi bemutató után, ami 59 900 dollárról indul, összkerék-meghajtású, közel 5 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/órára, 19 colos felnikkel van felszerelve, és a becsült hatótávja az EPA szerint mintegy 270 mérföld, azaz 430 kilométer. Ehhez egy exkluzív fényezés és vörös féknyergek járnak, ami nem lesz elérhető a többi csomagnál. A legolcsóbb változatot Select néven találjuk majd a honlapon, ami 43 895 dollárról (13,3 millió forintról) indul adók és támogatások nélkül, ami igazán nem sok, ha valaki rajong a Mustangokért, és elektromos meghajtással szeretne közlekedni. Ez a változat nagyjából 370 kilométert tud megtenni, AWD és RWD opcióval is kérhető, és még a gyorsulása is azonos az első kiadással, mindössze a felnik kisebbek egy hüvelykkel. 480 kilométeres hatótávnak is örülhet az, aki vagy az 50 600 dolláros Premium, vagy az 52 400 dolláros California Route 1 verziót választja, ez utóbbi viszont egy másodperccel lassabban gyorsul – nem nagy tragédia, de mindannyian tudjuk, hogy ezeknél az ikonikus izomautóknál minden a teljesítményről szól. Éppen ezért készült egy sportosabb GT csomag is, aminél a hatótáv ugyan 370 kilométerre csökken, a 0-100-as (km/h) sprint jó 3 másodperc alatt megvan. A First Edition és a Premium kiadás már 2020 második felében a vásárlóknál lehet, míg a többi változat 2021 elején kerül a piacra. Az akkumulátor kapacitását nem tudjuk, de a honlap annyit említett, hogy 150 kW-os töltőn 47 mérföldnyi hatótáv (75 km) 10 perc alatt tölthető be az aksiba. Töltés tekintetében egyelőre úgy tűnik tehát, hogy a villany-Ford alulmarad a Model Y-nal szemben. Mindez azt jelenti, hogy a Ford valóban nem szállt el az árakkal, és le tudta őket szorítani a Tesla Model Y árkategóriájába. Persze a hatótáv terén a Teslától többet kapunk kicsivel olcsóbban, valamint számos más tényező (pl. Supercharger hálózat) miatt jobb választásnak tűnhet a kaliforniai gyártó modellje, sokak számára mégis inkább a Ford Mach-e lehet a befutó, két okból is: a Mustang hírneve, és jellegzetes, csábító vonalai miatt, valamint egyszerűen azért, mert nem Tesla (ez a gondolkodásmód elsősorban az Egyesült Államokban lehet mérvadó). A Ford egy rendkívül tágas utasteret ígér rengeteg lábhellyel. Az autóban lesz első csomagtartó (frunk), hátul pedig 821 liter csomagtér, ami az ülések lehajtásával a kétszeresére növelhető. A belső fotóról kiderült, hogy egy jókora központi kijelző kapott helyet a műszerfalon, a kormány mögött pedig egy másik képernyő is világít. Ami a külső dizájnt illeti, pont azt kaptuk, amire számíthattunk a kémfotók után. Az autón ott virít a musztáng embléma, nem hiányzik a hármas tagolású hátsólámpa sem, és összességében egy nagyon sportos, izmos terepjárót tervezett a Ford. Aki fel tud nőni a feladathoz, hogy lemondjon a V8 ricsajáról, az biztosan nem fogja szentségtörésnek érezni az elektromos hajtásláncot az amerikai ikon gyomrában. Érdekes azonban, hogy sem a lesifotókon, sem a honlapra feltöltött képeken nem látható kilincs az ajtókon, így azt egyelőre nem tudjuk, hogy hogyan lehet bejutni a kocsiba. A hivatalos információkkal a bemutatót követően jelentkezünk. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!