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
auto
2024. 04. 26. péntek

Angliában is gyártásba kerül a tágasabb Nissan e-NV200

elektromos autó

A csomagszállító cégek kisteherautói, amelyeket a házhoz szállítás utolsó kilométerein használnak, nem futnak túlságosan sok kilométert naponta, azonban a sok csomag miatt tágas raktérre van szükségük. Elektromos kisteherautóból sajnos még elég szűk a kínálat, így a választék szélesítéséhez megjelennek a kis szériás átalakítások is.

A szlovák székhelyű Voltia cég, amely karosszéria átalakításokkal foglalkozik, a Nissannal szoros együttműködésben elkészítette az e-NV200 elektromos kisbusz nagyobb rakterű változatát, amelyből már többszáz darab készült és fut Európa számos országában.

Az átépített autók mostantól jobb kormányos változatban is készülnek, mivel a Voltia és a Bevan Group együttműködési megállapodást kötött, és megkapták az engedélyt az Egyesült Királyságban és Írországban az átalakított elektromos áruszállítók forgalmazására.

Juraj Ulehla, a Voltia vezérigazgatója elmondta: „Büszkék vagyunk arra, hogy együtt dolgozunk a Bevan Csoporttal, amelyet számos potenciális brit üzleti partner közül választottunk hírneve és erős iparági pozíciója miatt.”

Az átalakítást a Bevan Group a Blackbury-ben elhelyezkedő üzemben végzi, a tervezett kapacitás heti 10 db autó átépítése. Az átépítés során a Voltia által szállított paneleket és alkatrészeket építik a Nissan alapokra, azonban a későbbiekben az összes szükséges alkatrész házon belüli gyártását tervezik, akár 20 új munkahely létesítésével.

Az átalakítással az autó raktere 8 köbméteresre növekszik, de készül egy kisebb, 6 köbméteres változat is. Az autó teljes hosszúsága 3 cm-rel 5 méter fölé növekszik, a raktér szélessége változatlan, 1,5 méter, magassága azonban 1,9, hosszúsága 2,5 méterre nő. A magas raktér nem csak a befogadóképesség miatt létfontosságú, hanem munkavédelmi okokból is: a gyakori rakodásnál biztonságosabb és kényelmesebb felegyenesedve végezni a munkát. A jármű villanymotorja és akkumulátora az eredeti, így a motor 80 kW teljesítményű és 254 Nm nyomatékkal rendelkezik, az akku kapacitás pedig 40 kWh. Egyetlen töltéssel akár 200 km-es hatótávolságra is képes.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.