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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Átlátható és tisztességes töltési díjakat követel az ADAC

elektromos autó

Az Autogazette beszámolója szerint Német Autóklub (ADAC) bírálja az elektromos autó töltőállomások túlzó és nem átlátható árpolitikáját, véleményük szerint ez jelentős mértékben megnehezíti és késlelteti az elektromobilitás áttörését. Gerhard Hillebrand, az ADAC elnöke elmondta: „Az ügyfelek gyakran nem tudják, hogy egy töltőállomás melyik árat fogja felszámolni a töltés során. Sajnos az elektromos autó töltés jelenleg nem fogyasztóbarát.” Véleménye szerint az átláthatóság és a méltányos árak elengedhetetlen előfeltétele az elektromobilitás sikerének.

Az ADAC fellépését nyilvánvalóan az váltotta ki, hogy a Volkswagen, Daimler, Ford, BMW és Hyundai közös vállalata, az IONITY nemrég jelentette be, hogy január végén új árazási modellt vezetnek be, melynek értelmében a szerződés nélküli ügyfelek számára a díjszabás a jövőben 0,79 EUR/kWh, az eddigi 8 eurós átalánydíj helyett.

Új árazást vezet be január 31-től az Ionity

Hillebrand kritizálta, hogy a töltőállomások üzemeltetői kiugróan magas árral próbálják az ügyfeleket szerződéskötésre kényszeríteni. „Egyes esetekben az ad hoc töltés ára kétszer olyan magas, mint a szerződést kötött vásárlók számára elérhető ár. Ekkora árkülönbség nem fogadható el, és erre nincs is semmilyen technikai ok. Az ilyen árképzés aláássa a töltőállomás telepítések támogatásának azt a célját, hogy megkönnyítse és elterjessze az elektromos autózást.”

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.