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 Ausztriában a Zöldek és az Osztrák Néppárt koalíciója alakít új kormányt, de hogy kerül a politika egy villanyautós oldalra? „Mi vagyunk az első generáció, aki a saját bőrén érzi az éghajlati válság következményeit, ugyanakkor az utolsó generáció, aki még ellenintézkedéseket tud tenni”- nyilatkozták a kormánypárt képviselői. Az Elektroauto-News.net oldal összefoglalta, hogyan kíván fellépni az új kormány a klímaváltozás ellen, a tervezett intézkedések pedig egyértelműen az elektromobilitást támogatják. A klímaváltozás elleni küzdelemben változásokra van szükség a gépjármű forgalomban is, ezért megvizsgálták az elektromos autókban rejlő lehetőségeket is. A párizsi célkitűzések értelmében létfontosságú az energiahatékonyság, a széndioxid-kibocsátás csökkentése, ezért a forgalomcsökkentést és az alacsony kibocsátású és zéró emissziós közlekedést támogatják a következő években, amely természetesen nem kizárólag villanyautókat jelenti, növelni kívánják a gyalogos-, kerékpáros- és tömegközlekedés, valamint az autómegosztás arányát is. Mindenki számára elérhetővé szeretnék tenni a környezetbarát mobilitást, amihez támogatni kívánják az elektromos és hidrogén üzemű járművek vásárlását. 2027-től egyes területeken már nem engedélyezik majd a belső égésű motorok használatát.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 2019.07.01-től az osztrák elektromos és hidrogénüzemű autókra nem vonatkozik a környezetvédelmi sebességkorlátozás A kormány úgy véli, hogy a közszektornak úttörő szerepet kell játszania ebben a tekintetben, ezért a közbeszerezéseknél a lehető leggyorsabban át kell térni a kibocsátásmentes járművek beszerzésére, míg a belső égésű motorokkal rendelkező járművek beszerzését csak igazolt, kivételes esetekben teszik majd lehetővé (kivételt képeznek például a speciális járművek, a sürgősségi ellátásokhoz használt vagy a katonai járművek). A vállalatok számára is ösztönözni kívánják az e-mobilitásra való áttérést. 2025-től Ausztriában kizárólag kibocsátásmentes járművek helyezhetők forgalomba taxiként, buszként, valamint a bérautók és autómegosztók flottáiban, amelyek beszerezését finanszírozási ajánlatokkal segítik majd. A nyilvános parkolóhelyeket csak azok a szolgáltatók vehetik majd igénybe 2027-től, amelyek járműparkjában az e-autók aránya 100%. A busz- és tömegközlekedés esetén a hangsúly a szén-dioxid-mentesítésre kerül, ezért Ausztria folytatja az elektromos és hidrogén üzemű buszok támogatását, ideértve az infrastruktúrát, az e-töltőállomásokat és a járműpark átalakításának ösztönzését egyaránt. Az állam pénzügyi hozzájárulást kíván bevezetni a buszparkok elektromosítására, de közben meg kell határozni a dízel járművek fokozatos megszüntetésének lépéseit is. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!