PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

Ausztriában a Zöldek és az Osztrák Néppárt koalíciója alakít új kormányt, de hogy kerül a politika egy villanyautós oldalra? „Mi vagyunk az első generáció, aki a saját bőrén érzi az éghajlati válság következményeit, ugyanakkor az utolsó generáció, aki még ellenintézkedéseket tud tenni”- nyilatkozták a kormánypárt képviselői. Az Elektroauto-News.net oldal összefoglalta, hogyan kíván fellépni az új kormány a klímaváltozás ellen, a tervezett intézkedések pedig egyértelműen az elektromobilitást támogatják.

A klímaváltozás elleni küzdelemben változásokra van szükség a gépjármű forgalomban is, ezért megvizsgálták az elektromos autókban rejlő lehetőségeket is. A párizsi célkitűzések értelmében létfontosságú az energiahatékonyság, a széndioxid-kibocsátás csökkentése, ezért a forgalomcsökkentést és az alacsony kibocsátású és zéró emissziós közlekedést támogatják a következő években, amely természetesen nem kizárólag villanyautókat jelenti, növelni kívánják a gyalogos-, kerékpáros- és tömegközlekedés, valamint az autómegosztás arányát is.

Mindenki számára elérhetővé szeretnék tenni a környezetbarát mobilitást, amihez támogatni kívánják az elektromos és hidrogén üzemű járművek vásárlását. 2027-től egyes területeken már nem engedélyezik majd a belső égésű motorok használatát.

2019.07.01-től az osztrák elektromos és hidrogénüzemű autókra nem vonatkozik a környezetvédelmi sebességkorlátozás

A kormány úgy véli, hogy a közszektornak úttörő szerepet kell játszania ebben a tekintetben, ezért a közbeszerezéseknél a lehető leggyorsabban át kell térni a kibocsátásmentes járművek beszerzésére, míg a belső égésű motorokkal rendelkező járművek beszerzését csak igazolt, kivételes esetekben teszik majd lehetővé (kivételt képeznek például a speciális járművek, a sürgősségi  ellátásokhoz használt vagy a katonai járművek). A vállalatok számára is ösztönözni kívánják az e-mobilitásra való áttérést.

2025-től Ausztriában kizárólag kibocsátásmentes járművek helyezhetők forgalomba taxiként, buszként, valamint a bérautók és autómegosztók flottáiban, amelyek beszerezését finanszírozási ajánlatokkal segítik majd. A nyilvános parkolóhelyeket csak azok a szolgáltatók vehetik majd igénybe 2027-től, amelyek járműparkjában az e-autók aránya 100%.

A busz- és tömegközlekedés esetén a hangsúly a szén-dioxid-mentesítésre kerül, ezért Ausztria folytatja az elektromos és hidrogén üzemű buszok támogatását, ideértve az infrastruktúrát, az e-töltőállomásokat és a járműpark átalakításának ösztönzését egyaránt. Az állam pénzügyi hozzájárulást kíván bevezetni a buszparkok elektromosítására, de közben meg kell határozni a dízel járművek fokozatos megszüntetésének lépéseit is.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.