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
auto
2024. 04. 23. kedd

Nem tartja meg digitális formában az Air gyártási változatának bemutatóját a Lucid, az elegáns külsejű tisztán elektromos szedán az áprilisi New York-i Autószalonon ünnepelte volna premierjét, ám ezt az eseményt a szervezők nyárra halasztották. Peter Rawlinson, a start-up vezérigazgatója és a Tesla korábbi vezető mérnöke a Silicon Valley Business Journal újságírójának azt nyilatkozta, hogy az autót hagyományos módon, egy nagyobb tömeg előtt személyesen szeretné megmutatni, így csak az autószalon új időpontjában, augusztus legvégén ismerhetjük meg a jármű végleges verzióját.

Az interjúban a Lucid Motors főnöke arra is kitért, hogy a körülmények ellenére minden a tervezett ütemterv szerint halad a gyárépítéssel, és az év végére kalkulált sorozatgyártás elindulása sincs veszélyben. Ez a célkitűzés már tavaly ősszel, a koronavírus amerikai megjelenése előtt is meredeknek tűnt, ám a Lucidnak még jól is jöhet a járvány, hiszen így a sokadik halasztás után egy újabbra már legalább nyomós indoka lesz. Rawlinson azonban állítja, hogy a cég nincs veszélyben, a szükséges tőke megvan, a beszállítói lánc stabil, és az Arizonában épülő gyárhoz már korábban megérkeztek a szükséges szerszámok és gépek, valamint a munkaerő toborzása is folyamatos online és telefonos formában.

A Lucid Air nem tartozik majd az olcsó villanyautók közé, de ha a fejlesztők hozni tudják a megígért specifikációkat, akkor egy nagy tudású, mutatós darabja lehet a prémium szegmensnek. A legelső, Dream Edition kiadás várhatóan drágább lesz mint 100 000 dollár, cserébe viszont brutális 1000 lóerős teljesítmény, 900 V-os akkumulátor, valamint közel 640 kilométeres hatótáv bújik meg benne.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.