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
auto
2024. 09. 11. szerda

Az év első három hónapjában összesen 20 000 megrendelés érkezett a Volkswagen e-up! tavaly ősszel bemutatott legújabb generációjára, ráadásul minden második vásárló a tisztán elektromos meghajtású változatát választja a városi kisautónak Németországban – írja a wolfsburgi autógyártó. A villanyautó sikere a Volkswagen szerint annak köszönhető, hogy miközben az akkumulátor kapacitása 36,8 kWh-ra, és ezzel párhuzamosan a hatótáv körülbelül 260 kilométerre nőtt, addig a vételár csökkent: Németországban a 21 975 eurós listaárból még lejön a 6570 eurós környezetvédelmi támogatás, így a modell a legolcsóbb villanyautók közé tartozik a piacon, lényegesen alacsonyabb fenntartási költségekkel terhelve tulajdonosát, mint a hagyományos változat. Magyarországon 7 518 400 Ft az autó alapára.

VW e-Up!

A Passat GTE második nemzedéke is népszerűnek bizonyult az elmúlt hónapokban, a szintén tavaly ősszel bemutatott plug-in hibrid hajtásrendszerű megújult Volkswagen a modellcsaládra érkező összes megrendelés 15%-át szerezte meg, ami ugyan nem hangzik soknak, de még így is ötször annyi vásárlót jelent, mint amit a 2015-ben bevezetett első generációs GTE PHEV kapott ugyanennyi idő alatt. A hatótáv itt is nőtt, a 160 kW teljesítményű hibrid immáron 56 kilométert tud megtenni tiszta üzemmódban a WLTP szerint. Részletes teszt itt olvasható a járműről.

VW Passat GTE Variant PHEV

A Passat és Passat Variant típusok hibridizációját követően újabb Volkswagen modellekbe kerül be a villanymotor a belsőégésű mellé: a jelenleg nyolcadik generációját élő Golf ismét választható lesz GTE jelzésű konnektoros hibridként, de most először a kevésbé sportos alapváltozathoz is készül PHEV változat. Március elején a gyártó bejelentette az új, 340 kW teljesítményű Touareg R plug-in hibrid érkezését, most pedig minden egyéb információ nélkül azt is elárulta, hogy az Arteon, valamint a Tiguan kompakt sportterepjáró is megjelenik külső forrásból tölthető meghajtással.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.