Nagyon népszerűek az új elektromos Volkswagenek
Az év első három hónapjában összesen 20 000 megrendelés érkezett a Volkswagen e-up! tavaly ősszel bemutatott legújabb generációjára, ráadásul minden második vásárló a tisztán elektromos meghajtású változatát választja a városi kisautónak Németországban – írja a wolfsburgi autógyártó. A villanyautó sikere a Volkswagen szerint annak köszönhető, hogy miközben az akkumulátor kapacitása 36,8 kWh-ra, és ezzel párhuzamosan a hatótáv körülbelül 260 kilométerre nőtt, addig a vételár csökkent: Németországban a 21 975 eurós listaárból még lejön a 6570 eurós környezetvédelmi támogatás, így a modell a legolcsóbb villanyautók közé tartozik a piacon, lényegesen alacsonyabb fenntartási költségekkel terhelve tulajdonosát, mint a hagyományos változat. Magyarországon 7 518 400 Ft az autó alapára.

A Passat GTE második nemzedéke is népszerűnek bizonyult az elmúlt hónapokban, a szintén tavaly ősszel bemutatott plug-in hibrid hajtásrendszerű megújult Volkswagen a modellcsaládra érkező összes megrendelés 15%-át szerezte meg, ami ugyan nem hangzik soknak, de még így is ötször annyi vásárlót jelent, mint amit a 2015-ben bevezetett első generációs GTE PHEV kapott ugyanennyi idő alatt. A hatótáv itt is nőtt, a 160 kW teljesítményű hibrid immáron 56 kilométert tud megtenni tiszta üzemmódban a WLTP szerint. Részletes teszt itt olvasható a járműről.

A Passat és Passat Variant típusok hibridizációját követően újabb Volkswagen modellekbe kerül be a villanymotor a belsőégésű mellé: a jelenleg nyolcadik generációját élő Golf ismét választható lesz GTE jelzésű konnektoros hibridként, de most először a kevésbé sportos alapváltozathoz is készül PHEV változat. Március elején a gyártó bejelentette az új, 340 kW teljesítményű Touareg R plug-in hibrid érkezését, most pedig minden egyéb információ nélkül azt is elárulta, hogy az Arteon, valamint a Tiguan kompakt sportterepjáró is megjelenik külső forrásból tölthető meghajtással.