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 Sandy Munro nevét már többször emlegettük itt a Tesla kapcsán. Az amerikai autóipari szakember 10 évet dolgozott a Fordnál, ahol az autók gyártásra optimalizált tervezésért volt felelős, majd saját tanácsadó céget alapított, amely különböző autó, repülőgép és hadiipari megrendelőknek végez munkát. Fő profiljuk a járművek és alkotóelemeik szétszerelése is kielemzése. Ezt kérheti a megbízó egy versenytárs, vagy a saját új termékére is, Munróék feladata pedig az, hogy megmondják hol lehet költséget faragni, optimalizálni, mivel lehetne a minőségen emelni, vagy éppen milyen furfangot talált ki a versenytárs, amit le kellene másolni. Sandy Munro. Forrás: Youtube / Autoline Network A szakember az elmúlt 2 évben már sokat idézett Tesla guru lett, miután 2018-as egyik videójában alaposan lehúzta a Model 3 összeszerelési minőségét. Az igazsághoz tartozik, hogy Munro az első 1700 példány egyikét kapta górcső alá és azóta már félmillióval több van az autóból az utakon – mint most ő is megjegyezte a minőség azóta rendkívül sokat javult. Azután másodszor is nagy port kavart egy interjújával, amikor a lemezek alá nézett és megállapította, hogy a hadi technológiánál használatos összetettségű áramköröket tervez és gyárt a Tesla és mind ezzel, mind akkumulátor és hajtáslánc technológiájukkal évekkel a versenytársak előtt járnak. A szakember elemezte már a Cybertruckot is, most pedig a Model Y került sorra. Fokozott várakozás Munro csapata egyébként csavarjaira szedte a 3-ast és egy több száz oldalas jelentést készített róla,amelyet persze jó pénzért árultak. Ebből pár részletet ismertetett azért és az látszott, hogy minden tekintetben kivesézték a kocsit és összehasonlították olyan versenytársakkal mint a Chevy Bolt (Ampera-e), vagy a BMW i3. Sandy Munro elemez. Forrás: Youtube / Autoline Network Már a Model Y bemutatója után tudni lehetett, hogy a szakember cége azonnal rendelt ebből az autóból is – butaság is lett volna kihagyni a ziccert, hiszen a hirtelen jött internetes ismertség biztosan jót tett az üzletnek. Anno egyébként egészen „véletlenül” lettünk részesei a Model 3 elemzés eredményeinek, mivel az eredetileg egy német autógyár számra készült volna, de ők végül a saját műhelyükben szedték szét a kis Teslát és így Munro hoppon maradt. Ezért csinált aztán hírverést az elemzésének az internet segítségével. Munroék több száz oldalas dokumentációjának egyik oldala – a villanymotorok összehasonlítása. Forrás: Youtube / Autoline Network A Model Y kapcsán azonban már eleve úgy tervezték, hogy folyamatosan osztják majd meg a részleteket a nagyérdeművel és erre külön weboldalt is létrehoztak. Az autó titkainak felfedését egyébként nem csak a villanyautós közösség várja, de Elon Musk is utalt rá egy tweetben, hogy Munro elemzései mind negatív mind pozitív tekintetben helytállóak az autóikkal kapcsolatban, és szerinte „értékelni fogja majd a Model Y kasznijának néhány megoldását”. Ezzel a Tesla vezetője valószínűleg az autó farára utalt – Munro anno kifogásolta, hogy a 3-as hátsó része nagyon sok különböző anyagból és elemből áll, a kaliforniai gyártó pedig már előre jelezte, hogy ezen téren jelentősen változtattak. Az első videó Munróék oldalára már fel is kerültek az első videók, mivel a mai napon meg is kapták a piros Model Y-t. Az első jelentősebb megállapítások a harmadik anyagban találhatóak, ahol az illesztési hézagokat veszik szemügyre. A szakember visszaidézi, hogy az első 3-as amit szétszedtek jelentős problémákkal küzdött ezen a téren, ellenben ez a korai szériás Y egy két apróságtól eltekintve kiválóan vizsgázott. A kocsi jobb oldalán mindössze 1 milliméteres eltérést mértek a bal oldali első ajtó illeszkedéséhez képest és a lemezek mindenhol szépen találkoztak. A hátsó csomagtér ajtajánál is 1-1,5 milliméteresek a rések és bár itt már hümmögött párszor Munro, de a leginkább problémás pont a két hátsó lámpa volt. Ezeket elfelezi a csomagtér ajtaja, azonban az egyik 3,5 a másik 6 milliméteres réssel illeszkedik a fix részhez, amin javítaniuk kell. Ezzel együtt Munro szerint, egy ilyen korai példányról lévén szó, az autó összességében nagyon jó panelhézagokkal és illesztési pontossággal rendelkezik. A videót alább beillesztettük és ha megosztanak még érdekességeket, akkor azt is megírjuk majd. Hamarosan ugyanis kezdik a kocsi darabjaira bontását. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!