Megkezdődött Németországban a Volkswagen Golf nyolcadik generációjából származtatott két plug-in hibrid meghajtású típus értékesítése: az eHybrid jelzésű változat 39 781 euróról indul a hazai piacán, míg az erősebb GTE 41 667 eurónál kezdődik a 2020 végéig érvényes 16%-os áfával együtt. A 2019 őszén bemutatott új nemzedékkel egy alapos átszervezés kezdődik a Golf modellcsaládban. Kivonul a tisztán elektromos e-Golf, aminek a helyét a MEB padlólemezre épített ID. 3 veszi át, míg az MQB-alapú, belsőégésű motort is hordozó Golfok kínálata számos hibriddel bővül: a korábbi egy helyett két PHEV közül választhatnak a vásárlók, valamint az eTSI személyében az első 48V-os enyhe hibrid technológia is megjelent a családban. 2020 végéig összesen nyolc típus kerül a kínálatba valamilyen fajtájú hibrid rendszerrel a Golf és a hamarosan piacra kerülő új Golf Variant modellek között. A Golf eHybridet és a GTE-t ugyanaz a hajtáslánc mozgatja, ám az utóbbi közismerten a sportosság és a magas teljesítmény megtestesítője, így a hibrid rendszere 30 kW-tal nagyobb energia leadására képes (180 kW), mint az előbbié (150 kW). Az akkumulátor mérete azonos, 13 kWh, ami 50%-kal nagyobb, mint a Golf előző generációjában, így az elektromos hatótáv is mutatósabb. Pláne úgy, hogy a Volkswagen továbbra is a régi és bizonyítottan túlságosan megengedő NEDC szabvány szerint reklámozza a hatótávot a sajtóanyagában, így az eHybridhez 80 km tartozik, a GTE pedig 62 kilométert megy el kizárólag villanymotorral hajtva.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 Mindkét típus elektromos módban indul be mindenféle helyi károsanyag-kibocsátás nélkül, míg az 1,4-es turbófeltöltős benzinmotor nagyobb sebességnél, illetve az aksi lemerülése esetén lép akcióba. Ez természetesen a beállításokban személyre szabható, az E-MODE ugyanis például megengedi a tulajdonosnak az autópályás közlekedést is tisztán elektromosan. Az eHybrid a felső kategóriás Style felszereltségi csomagokkal vihető haza, a GTE pedig a megszokott módon saját egyéni sportorientált csomagját kapja. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!