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
auto
2024. 04. 26. péntek

A felhasználókról tárolt és interneten továbbított személyes adatok esetén komoly felelősséget vállalnak a cégek: az ő feladatuk annak megakadályozása, hogy rossz kezekbe kerüljenek adataink. A Tesla autóit gyakran nevezik guruló számítógépeknek, így a személyes adatok biztonságának kérdése ugyanúgy felmerül, mint sok számítógépes vagy mobiltelefonos alkalmazás esetén.

Korábban volt már egy sajnálatos eset, amikor használt Tesla MCU (médiavezérlő) egységek kerültek az ebay-re úgy, hogy a kiszerelést végző szerviz nem gondoskodott a személyes adatok törléséről.

Valóra vált a Tesla tulajdonosok egyik legrosszabb rémálma

A probléma, amelyről az insideevs.com számolt be, ennél is komolyabbnak tűnik. Először Kínában osztotta meg a helyi közösségi oldalon egy Tesla tulajdonos, hogy az autóhoz használt mobiltelefonos alkalmazásból eltűnt a saját autója, helyette 5 idegen autó jelent meg, melyek esetében nem csak alapvető funkciók (például ajtónyitás) távvezérlésére volt lehetősége, de az autók pontos földrajzi helyzetét is láthatta. Az öt autó között volt Európában használt példány is.

https://twitter.com/StultusVox/status/1296910188352503808

Jól tudjuk már, hogy a TSLA részvény shortolói semmitől sem riadnak vissza, így ez az információ is kétkedésre adhat okot, mivel egy enyhén szólva nem Tesla párti felhasználó osztotta meg Twitteren. Az InsideEVs azonabn két további esetről is beszámol. Az első furcsa eset még 2019 novemberében történt, amikor egy Seattle-ben élő Tesla tulajdonos a korábban totálkárosra tört autóját látta újra mozogni Ukrajnában. Erről az esetről nem írtak, amikor tudomásukra jutott, mivel egyedi, elszigetelt problémának vélték.

Ez itt a TSLAQ – üdvözlünk a cirkuszban!

Most azonban egy másik, az Egyesült Királyságban élő, de névtelenséget kérő Tesla tulajdonos részletesen beszámolt egy hasonló, Tesla alkalmazással kapcsolatos furcsa kellemetlenségről. A probléma azzal kezdődött, hogy az autója eltűnt az alkalmazásból. A Tesla ügyfélszolgálat először arra kérte, hogy várjon néhány napot, talán megoldódik a probléma. Mivel nem így történt, újra felhívta az ügyfélszolgálatot, ahol az alvázszám bediktálása után kikotyogták a hozzárendelt tulajdonos nevét, amelynél csak a keresztnév egyezett a valódi tulajdonossal.

A másik név azonban ismerősen csengett a valós tulajdonosnak. Kiderült, hogy azonos cégnél dolgoznak, bár egymástól távol élnek és nem ismerik egymást. Mindkettőjük autóját a munkáltató bérli. Amikor egyiküknél eltűnt az autó az alkalmazásból, a másiknak – virtuálisan – két autója lett. Az alkalmazásban megjelenő idegen autó funkció ez esetben is távvezérelhetők voltak, amely a kisebbik gond, bár kétségtelenül okozhat problémákat, ha valaki véletlenül (esetleg rosszindulatúan) nyitva hagyja az utcán parkoló autónkat. Ennél is nagyobb gond, hogy ez esetben is látható volt az autó helyzete is, ami az adott esetben a valódi tulajdonos lakcímét jelenti.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.