Hivatalos képeket tett közzé a Volkswagen az ID.4 tisztán elektromos SUV műszerfaláról, elképesztően látványos, letisztult és modern hatású dizájnt tárva elénk. A modell unokatestvére Škoda márkajelzéssel Enyaq iV néven mutatkozott be szeptember 1-én, és mi első kézből tapasztalhattuk meg a MEB padlólemez által nyújtott tágas utasteret, valamint a prémium minőséget. Az analóg vezérlőktől megszabadított műszerfal a pozitív meglepetések közé tartozik, és ugyanez a VW elektromos szabadidőautójára is igaz: a rendszer vezérlésének elsődleges módja az érintőkijelző nyomkodása, ami látszólag hasonló méretű, mint ami az Enyaqba került. A hasonlóság ellenére azonban számos különbséget találunk a két autó műszerfalán. Az egy sornyi nyomógombot például közvetlenül az érintőkijelző alá helyezte a VW, valamint a középkonzol az ID.4-ben már teljes mértékben a tárolórekeszeké, míg a Škoda irányváltó kapcsolója itt kapott helyet. Az ID.4-ben látható továbbá egy gombcsoport a műszerfal bal oldalán, illetve a az ajtó könyöktámaszán is több kapcsolóval találkozhat a kezünk. Az Enyaqban ülve a negatívumok közé soroltam a kormány mögött elbújtatott apró kijelzőt, ezt a VW egy nagyobb kijelzővel helyettesíti, és sokkal jobban kiemeli a műszerfal takarásából. Ezeket a megoldásokat, valamint a kormánykerék gombcsoportjainak kontrasztos kihangsúlyozását az ID. 3-ban már láthattuk.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 A képek mellett a Volkswagen elárult néhány egyéb részletet is a szeptember 23-án bemutatkozó villanyautójáról. A kilincsek belesimulnak majd a karosszériába, és elektronikusan lehet őket feloldani. A MEB platform ezúttal is tágas utastérrel ajándékozza meg a vásárlót, de a csomagtér (543 liter) elmarad a Škodáétól (585 liter). Csakúgy, mint valamennyi ID. modellben, az ID.4-ben is ott lesz a sofőrrel folyamatosan kommunikáló ID. Light fénycsík a szélvédő alsó szegélyén. Németországban először az ID.4 1ST Max elnevezésű limitált kiadású típus lesz rendelhető, amely többek között az ülésekbe épített masszázsfunkcióval fokozza a kényelmet. A sorozatgyártás már beindult, a megrendelőkhöz való kiszállítás kezdetét pedig még erre az évre időzítették. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!