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
auto
2024. 04. 16. kedd

Az S osztály mindig is a Mercedes-Benz csúcsmodelljének számított, és ennek megfelelően az új generáció tegnapi bemutatóján sem felejtette el hangsúlyozni a német prémium gyártó, hogy ez a valaha készült legintelligensebb Merci. A luxuslimuzint érintő frissítés középpontjába a digitalizáció került: a fejlesztők 27 analóg vezérlőtől szabadultak meg, így a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kapott az immár álló helyzetben a középkonzolra helyezett érintőképernyő, amit gesztus- és hangvezérlés támogat.

Rengeteget fejlődött a vezetéstámogató rendszeregyüttes, mely az új S osztályban a Mercedes modelljei közül elsőként hármas szintű tudást birtokol. A megújított, és meglehetősen nagyra méretezett hűtőmaszkba bújtatott LIDAR, kamerák, és érzékelők segítségével az új Drive Pilot rendszer megengedi a sofőrnek, hogy magas forgalmú utakon, illetve az autópálya bizonyos részein levegye a kezét a kormányról 60 km/h-s sebességig.

A hajtáslánc szempontjából a legfontosabb újdonság a plug-in hibrid rendszer továbbfejlesztése. Az S580e elnevezésű típus csak jövőre lesz megrendelhető, így részletes műszaki leírást sem tett még közzé hozzá a Mercedes-Benz. Azt viszont tudjuk, hogy a tisztán elektromos üzemmód hatótávolsága kereken 100 kilométer lesz a WLTP szerint, azaz több mint duplája annak, mint amire az elődje, az S560e képes volt a 13,5 kWh-s akkupakkjával. Az új konnektoros hibridben minden bizonnyal a GLE 350de 31,5 kWh-s aksija adja majd az energiát.

Az S osztály gyártása az újonnan megnyitott Factory 56-ban történik a sindelfingeni létesítmény területén, ahol ugyanazon gyártósor ad majd otthont a hagyományos és plug-in hibrid változatnak, valamint a tisztán elektromos meghajtású EQS-nek is. Erről a modellről még nem sok konkrétum ismert, de Ola Källenius vezérigazgató azt ígéri, hogy hamarosan ez a villanyautó is bemutatkozik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.