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
auto
2024. 04. 23. kedd

Megkezdődött a Volkswagen ID. 4 sorozatgyártása

elektromos autó

Kezdetét vette a ID. 4 sorozatgyártása Zwickauban, jelentette be ma a Volkswagen. A második MEB-padlólemezes villanyautó gyártósorainak beindítását a koronavírus miatt nem kísérte olyan ünnepélyes ceremónia, mint az ID. 3-ét tavaly novemberben, de nem kevésbé fontos mérföldkő ez a létesítmény történetében, hiszen az ID. 4 a márka legelső teljesen elektromos meghajtású terepjárójaként érkezik a piacokra, ráadásul a legdinamikusabban növekvő, divatos kompakt SUV szegmensbe.

Korszakváltás a Volkswagennél: nem épül több szennyező autó Zwickauban

Az ID. 4 gyártási formában hivatalosan még nem mutatkozott be, habár kínai forrásokból már elég sok infó felkerült az internetre. A VW viszont elárulta, hogy nem kell sokat várni a premierre, hiszen szeptember végén lehullik a lepel a villanyautóról. Ez pedig azt jelenti, hogy a konszernhez tartozó Škoda előbb mutatja be a szintén a MEB platforma épített sportterepjáróját, mint a technológiát biztosító Volkswagen, ám az Enyaq gyártása jelenlegi információink szerint csak 2021 elejére van időzítve Mladá Boleslavban.

 

A Volkswagen második ID-jelzésű járműve Kínában is gyártásba megy, ahol jelenleg az előszériás darabok gurulnak le a gyártósorról, az Egyesült Államokban pedig 2022-ben indul be a chattanoogai létesítmény.

A VW sajtóanyagában olvasható, hogy az autó skálázható akkurendszerrel érkezik, azaz bizonyára az ID.3-hoz hasonlóan itt is lehetőség lesz többféle akkumulátor-méretben választani az autót. A legnagyobb kapacitással több mint 500 kilométeres hatótávra számíthatunk a WLTP szabvány szerint. Eleinte csak hátsókerék-meghajtás lesz elérhető, később viszont összkerekes változat is megjelenik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.