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
auto

Özönlenek a vevők a Teslához Kínában

elektromos autó
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Nemrég megírtuk, hogy a várakozásoknak és az akkumulátor napon elhangzottaknak megfelelően LFP aksikra váltott a Tesla Model 3 SR+ verziója Kínában. A lépésnek köszönhetően 8%-kal csökkent az autó ára és 5%-kal nőtt a hatótávja.

Most egy máskor már hitelesnek bizonyuló helyi forrás azt jelentette, a lépésnek máris megvan a hozadéka: ellepték a vásárlók a Tesla kínai boltjait.

Várható volt

Nem csak az akkumulátor technológia váltás, de az azt követő megnövekedett kereslet is várható volt. A Tesla a megszokott üzletpolitikáját alkalmazta most is és a gyártásban megspórolt költségeket (legalábbis azok egy részét) átengedte a vásárlóknak. Hasonlóan jártak el akkor is, amikor a megindult a Model 3 helyi gyártása, így remélhetőleg a cég európai üzemének indulásával nálunk is csökkennek majd az árak.

A legfrissebb helyi hírek szerint az árcsökkentés máris elérte a kívánt hatást, ugyanis a vásárlók megrohamozták a kereskedéseket, és a cég alkalmazottainak még az ebédszünetre is alig jut idejük. Természetesen egy kezdeti roham nem jelenti azt, hogy állandóan ekkora lesz az érdeklődés, de a cég kínai gyárában már felkészültek erre, illetve arra is, hogy megkezdjék a többi ázsiai piac kiszolgálását is. A jelenlegi várakozások szerint valamikor a jövő év elejétől a sanghaji üzem fogja egyébként gyártani az összes jobbkormányos Model 3-at és Y-t is, így Japán és Ausztrália mellett Nagy Britannia is innen kapja majd az autókat Fremont vagy Berlin helyett.

Az elmúlt negyedév végén szokatlanul sok időre, 10 napra leállt a sanghaji gyár – a hivatalos információ az volt, hogy a gépek éves átvizsgálása, karbantartása volt az ok.  Az elmúlt napokban azonban egy második forrás a Tesmanian.com is megerősítette, hogy a leállás alatt bevezették a harmadik műszakot is az üzemben.

Ami igazán érdekes, hogy nem csak az SR+, de a Long Range változat ára is csökkent 11%-kal. Itt nem tudunk akkumulátor váltásról, valószínűleg arról van inkább szó, hogy már nem kell a magasan tartott árral szabályozni a keresletet a szűkös akkumulátorgyártási kapacitások miatt, hiszen a legkisebb akkus modell LFP váltásával felszabadult sok cella a drágább modellek számára.

A Model 3 népszerűsége egyébként eddig is töretlen volt Kínában.  A legfrissebb szeptemberi adatokra még kicsit várni kell, de augusztusig bezárólag a kis Tesla volt az ázsiai ország legnépszerűbb elektromos autója.

Forrás: ev-sales.blogspot.com

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.