Ilyen egy 21. századi Buick Electra

A Pekingi Autószalonon kiállított Buick Electra egy igazi klasszikus nevét hordozza, de ezzel el is fogytak a hasonlóságok a futurisztikus koncepcióautó, valamint az 1959 és 1990 között gyártott, hat generációt megélt népszerű luxusautó között. A General Motors tanulmánya nem a múltat idézi, hanem egy olyan jövőbe tekint előre, ahol az egyszerű, de stílusos formatervezés intelligens technológiával, és teljesen elektromos meghajtással párosul az autókban. A 21. századi Electra minimalista dizájnja egyértelmű jelzés arra, hogy az amerikaiak nem készülnek sorozatgyártásra a közeljövőben, ennek ellenére számos olyan tulajdonságot mutat be a közönségnek a villanyautó, ami későbbi modelleken megjelenhet.

Ilyen például a crossover forma vegyítése a Gran Turismókra jellemző esztétikával, valamint az űrkapszulára hasonlító utastér, ahol gravitáció nélkül minden szabadon lebeg, és az utasok elvesznek az üvegezett beltér végtelenségében. A jövő mobilitását sok más autógyártóhoz hasonlóan a Buick is úgy képzeli, hogy a vezetésről a mesterséges intelligencia gondoskodik, miközben az utasok kényelmesen hátradőlhetnek foteljeikben, vagy épp az óriási hajlított érintőkijelző médiakínálatát fedezhetik fel. Az persze még messze van, hogy ily módon közlekedjünk az utakon, ami viszont nagyon hamar elérhető lesz a piacon a Buick koncepciójából, az a hajtásrendszer.

Advertisement
EZT OLVASTAD MÁR?  200 elektromos Jaguar áll szolgálatba Európa legforgalmasabb repterén

A crossover alatt a GM vadonatúj ULTIUM padlólemeze és akkumulátor-rendszere helyezkedik el. Ez a második villanyautó, amelybe beszerelték a mérnökök ezt a technológiát (az első ultiumos modell a Cadillac Lyriq volt). Az Electrában két villanymotor dolgozik együttesen 435 kW teljesítménnyel, melyek ereje 4,3 másodperc alatt 100 km/h-ra tudja gyorsítani a járművet. Az akkumulátor kapacitása nem ismert, de a GM elmondása szerint ebben a kiszereléseben akár 660 kilométeres hatótávolság is kihozható az ULTIUM-ból. A fejlesztés egyébként egy úgynevezett vezeték nélküli akkumulátor-felügyeleti rendszerrel van ellátva, ami 90%-kal csökkenti az akkupakk kábeligényét. Ez biztosítja a rendszer rugalmasságát, de a gyártási költség is alacsonyabb, valamint az akkumulátor is könnyebb lehet ezáltal.

Hamarosan a General Motors legnagyobb szenzációnak ígérkező villanyautója, a GMC Hummer EV is ULTIUM hajtással mutatja meg magát.

Elektromos autót használsz?