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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Gyártásban a Volvo első villanyautója

elektromos autó

A Volvo tegnap bejelentette, hogy megkezdte XC40 P8 Recharge modelljének sorozatgyártását, mely a svéd márka legelső tisztán elektromos autójaként került fel a gyártósorra. A termelésnek a genti létesítmény ad otthont Belgiumban, mivel a villanyautó ugyanarra a CMA padlólemezre került, ami a belsőégésű motoros változatai alatt is megtalálható. Ez az a gyár, ahol éppen ebből az okból kifolyólag a Volvo kínai testvérmárkája, a Lynk&Co is gyártásba vinné 01-es hibrid szabadidő-autójának európai változatát. A Volvo elárulta, hogy valamennyi erre az évre tervezett XC40 Recharge-ot megrendeltek a vásárlók, azt viszont nem tudni, hogy ez hány darabot jelent, mint ahogy azt sem, mekkora kapacitásig fog felpörögni az üzem. A legelső vásárlók még ebben a hónapban megkapják autójukat.

A Volvo kompakt elektromos crossovere a hivatalos adatok szerint több mint 400 kilométert tud megtenni egy töltéssel (WLTP), ezt a bruttó 78, nettó 75 kWh kapacitású, 400V-os akkumulátor teszi lehetővé. A töltésnél legfeljebb 150 kW-hoz lehet hozzáférni DC villámtöltőn, egy legalább ekkora teljesítményű töltőoszlopon körülbelül 40 percbe telik 0-ról 80%-ra tölteni az aksit. AC hálózaton a 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltő áll rendelkezésünkre. A hajtásrendszer összteljesítménye 300 kW, a jármű mozgatásában mind a négy kerék részt vesz, kihasználva az összesen 660 Nm nyomaték azonnal jelentkező hatását. A csomagtér hátul 413 liter, de a belsőégésű motor eltávolításával felszabadult a hely a motortérben is, amit a svédek egy 31 literes frunkkal (első csomagtartó) használtak ki.

A gyártásról már videó is elérhető az interneten:

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.