Kobaltmentes LFP akku miatt lett olcsóbb a Model 3?

A Tesla 8%-kal csökkentette a Model 3 SR+, valamint 10%-kal a Model 3 LR típusok árát Kínában. A Performance változat ára nem változott. Mindössze ennyi, amit egyelőre biztosan tudhatunk. Természetesen azonnal beindultak a találgatások, egyes források tudni vélik, hogy az árcsökkentésre az adott lehetőséget, hogy a Tesla a drágább LG Chem által gyártott nikkel-mangán-kobalt (NMC) cellák helyett a CATL olcsóbb, kobaltmentes, lítum-vasfoszfát (LFP) celláit építi az autókba.

A spekulációk nem teljesen alaptalanok, ugyanis a kínai gyártású (MIC – Made in China) Model 3 SR+ specifikációi (a hatótávolság és a maximális sebesség) azonos az LFP változatra az MIIT katalógusban megtalálható adattal. Az LFP akkuk alkalmazása ugyanis bár az árat csökkenti, az akkumulátorok energiasűrűsége alacsonyabb, így nagyobb, nehezebb akkumulátort kell beépíteni azonos kapacitás eléréséhez.

A Tesla korábban többször is váratlanul csökkentette egyes típusok árát, ilyenkor érthető módon akik röviddel az árcsökkentés előtt vásároltak nem igazán voltak boldogok. Számukra találtak most egy megoldást. Akik az előző negyedévben, magasabb áron (NMC akkuval???) vásároltak Kínában Tesla Model 3 SR+ vagy Long Range típust, most 3 éves ingyenes Supercharger használatot kapnak kompenzációként. Amennyiben valakinek nem tetszik ez a megoldás, élhet a 7 napos pénzvisszafizetési garanciával.

Természetesen amint bármelyik fél (CATL, LG Chem, Tesla) megerősíti az értesülést, mi is be fogunk számolni róla. A témát tovább boncolgattuk a hamarosan megjelenő Villanyóra podcastban, amelyben egy rögtönzött Mazda MX-30 villámtesztre is sor került, hallgassátok az oldalunkon vagy a kedvenc podcast alkalmazásotokban, illetve nézzétek meg a Villanyautósok Youtube csatornáján.

 

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.