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 Gyors ütemben és egyre szélesebb körben terjednek a villanyautók és a napelemes rendszerek. A legfőbb mozgatórugók: állami támogatások, viszonylag kedvező szabályozási környezet, tudatosabb lakosság, gyors technológiai fejlődés és növekvő igény a környezetbarát megoldások iránt. A megújuló energia és elektromobilitás szektorai gyakran képeznek közös metszetet, így a téma iránt fogékonyak, hasonló beállítottsággal, szempontokkal rendelkeznek. Azonban a két terület újdonság ereje miatt milliónyi kérdés merül fel az érdeklődőkben. Összegyűjtöttünk 5 gyakori kérdést, amelyekkel mostanában a legtöbbet találkozunk. A SolarKit Hungary Kft napelemes rendszerek és villanyautó töltők kulcsrakész telepítésével foglalkozik országszerte, többek közt a Villanyautósok.hu tulajdonosának és főszerkesztőjének rendszerét is ők csinálták (videó interjú). Töltse elektromos autóját a SolarKit napelemes rendszerével! Az elektromos autók vásárlásakor sok esetben a környezettudatosság és a pénzügyi megtérülés a fő motiváció. Egy napelemes rendszerrel kombinálva mindkettőre tökéletes megoldást találunk. Gyorsabb a megtérülés, hiszen nem fizetünk sem az üzemanyagért, sem az áramért, és ingatlanunk, illetve járművünk is megújuló energiával fedezi szükségleteit. Előző cikkünket a témában itt olvashatja: Villanyautó töltés otthon, napelemmel. Napelem árajánlat + 1 ingyen panel 1. Napelemes tetőcserép – jobb, mint a napelem? A Tesla és itthon a Terrán is forgalmaz esztétikus megjelenésű hagyományos cserepet helyettesítő napelem cellákkal ellátott tető héjazatot. Teljeskörű megoldás tetőfedésre és napenergia hasznosításra. A termék pontosan a tető síkjába illeszthető. Stílusos és hasznos megoldás. Terrán Generon – napelemes tetőcserép Azonban ez az innováció még napjainkban számos hátránnyal rendelkezik egy normál napelemes rendszerhez képest. Ár-érték arányban továbbra sem versenyképes. Kevés választási lehetőség, egy céghez, sőt ezen cég egy termékéhez van kötve, lásd a Terrán megoldása, csak a Zenit termékcsaládjukkal kompatibilis. Nem optimalizálhatók a napelemek, úgy, mint egy SMART rendszer esetében. Sok csatlakozási pont, magasabb hibalehetőséghez vezet. Jövőbemutató a tető héjazatába integrált napelem, de még várat magára a tömeges elterjedés a fent említett okok miatt. 2. Pályázatok, állami támogatás – milyen elérhető támogatások vannak? 1. MFB 0%-os hitel, akár 20 évre – csak Pest megyén kívül – MÁR CSAK NOVEMBER 5-IG Ha napelemet szeretne, de nincs sok önereje, jó pályázati lehetőségnek számít a hitelfelvétel. Az MFB-nél továbbra is elérhető, 0% THM-el felvehető, kamatmentes hitelt igényelhet a lakosság Pest megyén kívül. Államilag támogatott hitel hiányában, piaci, jelzáloghitelt javaslunk, mely szaldós elszámolással és a jelenlegi kamatkörnyezetben okos döntésnek bizonyult már sok napelemes ügyfelünknek. 2. 30-40%-os vissza nem térítendő napelem támogatás családi házaknak (ITM) – *még nem elérhető Várhatóan azok a nagycsaládos háztartások vehetik majd igénybe a támogatást, akik az ország fejletlenebb régióiban élnek. Azok, akik elnyerik a pályázatot és megkapják a vissza nem térítendő támogatást már nem a mostani szaldó elszámolásos rendszerben, hanem egy ún. bruttó elszámolással kötnek majd szerződést. (erről lentebb írunk) 3. Falusi CSOK és ÁFA visszatérítés (napelemre is) 2019. július 1-től elérhető a falusi CSOK is, melyet az 5000 fő alatti létszámú falvakban (akár használt) ingatlant vásárlók vehetnek fel. A felvehető összeg a gyermekek számától függ majd: 1 gyermek esetén 600 000 Ft 2 gyermek esetén 2,6M Ft 3 gyermek esetén 10M Ft A falusi CSOK összegének felét a vásárlásra, másik felét a felújításra lehet fordítani. Manapság a felújítás kapcsán sokaknak eszébe jut a ház energiakorszerűsítése, valamint a megújuló energia használatára való átállás is. Mielőtt napelemes rendszert telepítene, érdemes megvizsgálni a rendszer részeit és megtalálni a legjobb kivitelezőt. https://youtu.be/yHsfI4n_TF8 3. Huawei smart napelemes rendszer – megéri? Hosszútávon jó döntés lehet a napelemenként optimalizált rendszer, mely ugyan többletköltséggel jár a plusz optimalizálók megvásárlásakor, de visszahozza a befektetést. A string (munkapont) teljesítménye a legszűkebb keresztmetszet elvét követve lekorlátozódik a legkevesebbet termelő napelemére. Ezt orvosolandó a külön optimalizált napelemek nem befolyásolják egymás teljesítményét, mindegyik csúcsra van járatva egymástól teljesen függetlenül. Az okos rendszer változatlan körülmények között 5%-kal többet teljesíthet, azonban kritikus körülmények között – úgy, mint árnyékolás, kedvezőtlen tájolás, eltérő típusú napelemek, napelem meghibásodás – a 25 százalékot is eléri a nyeresége. Az egyes napelemek teljesítménye nem minden esetben egyforma, és sosem állandó, főleg az idő előrehaladtával (degradáció). A napelemeket árnyékolás, vagy részleges árnyékolás érheti, kémény, fa vagy egyéb objektum zavarhat be a képbe. Tagolt tető, akár 3-4 tájolással és dőlésszöggel, különböző felületekkel is smart rendszer irányába terelhet minket. Minden napelem külön monitorozható és optimalizált. 4. Bruttó elszámolás 2024-től – mire lehet számítani? Azok a napelemes rendszerek, amelyek 2024-től kerülnek beszerelésre, vagy amelyek a 2021-ben induló 30-40%-os, vissza nem térítendő támogatással valósulnak meg, már nem a jelenlegi szaldós elszámolást fogják használni, hanem egy ún. bruttó elszámolást. Mi lesz a különbség? A jelenlegi (szaldós) elszámolással 0 Ft-os villanyszámlát lehet elérni, mivel azt az áramot, amit termel a napelemes rendszer, de azonnal nem használjuk el (hanem feltápláljuk a hálózatba), az áramszolgáltató ugyanannyiért (kb. 38 Ft-ért) veszi tőlünk, mint amennyiért mi vásároljuk ezt vissza a hálózatból, amikor szükségünk van rá, de a rendszerünk éppen nem termel (pl. mert éjszaka van). A bruttó elszámolásnál ezzel szemben az áramszolgáltató nem ugyanannyit – feltételezhetően kevesebbet – fog fizetni azért, amit feltáplálunk, mint amit a rendszerhasználó fog fizetni akkor, amikor a hálózatból vásárol energiát. Tehát év végén a felhasználónak lesz villanyszámlája, habár ez jóval kevesebb lesz annál, amit a napelemes rendszer előtt fizetett. Érdemes hamarosan belekezdeni a napelemes projektbe, ha még a szaldós elszámolás alá szeretne tartozni! Ebben a cikkünkben több szcenáriót is olvashat számításokkal azokra az esetekre, ha az áramszolgáltató 15, 20, vagy 25 Ft-ért vásárolná a felhasználóktól az áramot. A megtérülési idő ezekben az esetekben valamivel hosszabb lesz, mint a jelenlegi szaldós elszámolással, és a megtérülés után is marad valamennyi villanyszámlája a rendszertulajdonosoknak. Ezt fogja enyhíteni a 30-40%-os támogatás, ami 2021-ben lesz elérhető. Javasoljuk, hogy ha van elég ideális tetőfelület, érdemes a rendszert a támogatás összegével túlméretezni – majd az árak ismeretében – így később is kihozható nullára a villanyszámla. 5. Villanyóra szabványosítás, teljesítménybővítés – mikor van rá szükség? A hosszútávra tervezett napelemes rendszer és a villanyautó biztonságos töltésének egyik legfontosabb alapköve az ingatlan megfelelően karbantartott villamoshálózata. Ügyfeleink gyakran kérdezik tőlünk, hogy mekkora teljesítményre van szükség a napelem rendszerhez. A mérőhely szabványosítás célja, az Ön biztonsága. Meglehet, hogy mérőhelye az építéskori szabványoknak tökéletes volt, de ma már nem idejét múlt és nem korszerű. Ennek rendszeres ellenőriztetése, karbantartása az Ön feladata, a mérőhely az Ön tulajdonát képezi. A mérőhely szabványosítás alkalmával egy teljesen zárt, a villanyóra számára dupla plombálási lehetőséget biztosító, tipizált mérőóra szekrény kerül felszerelésre. Regisztrált villanyszerelő tudja a mérőhelyet szabványosítani, így érdemes a napelemes kivitelezőhöz fordulni vagy saját szerelőt keresni. A regisztrált szerelők olyan speciális villanyszerelők, akiket az áramszolgáltató minősített, így megbízhat szakértelmükben. Mi a SolarKitnél minden esetben ilyen szakemberekkel dolgozunk. A regisztrált szerelők független szakemberek, nem az áramszolgáltató munkatársai, de a minősítésnek köszönhetően megbízható szolgáltatást nyújtanak. A teljesítménybővítés kérdéskörében tudni kell, hogy egy fázison maximum 5kW-os inverter telepíthető (napelemekkel ez túlméretezhető). Így aki nagyobb rendszerben gondolkodik, mindenképpen 3 fázisra kell váltania. Antalóczy Tibor szerint nem éri meg túlságosan nagy rendszert építeni, mert megfelelően okos töltővel mindig a felesleggel tölthető a villanyautó. A bővítés árából pedig megvehető maga a töltő. Konzultáljon szakértőnkkel egyedi igényeiről mielőtt belevágna. Napelem árajánlat + 1 ingyen panel 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 Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!