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 Dél-Koreában a helyi szakportálok szerint 2021 áprilisára várható a legújabb tisztán elektromos Hyundai modell, a tágas Ioniq 5 bemutatója, így egyáltalán nem meglepő, hogy egyre több lesifotó készül a többé-kevésbé álcázott autóról, hiszen folynak a közúti tesztelések. Napelemes tetővel érkezhet a Hyundai Ioniq 5 (fotó: roadtest.co.kr) A Korean Car Blog múlt heti cikkében egy érdekes felülnézeti képet láthatunk az autóról, amelyből kiderül, hogy méretes napelemet integráltak az Ioniq 5 tetejére. Ettől a megoldástól sokan várják a csodát, az ingyenes autózást, a gyakorlati tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy viszonylag magas, forintban milliós nagyságrendű felárért jó ha féltucat extra kilométert kapunk naponta. A Hyundai esetében nem újdonság egyébként a napelemes tető, az már 2019-ben megjelent a Hyundai Sonata hibrid változatán. A koreai gyártó megoldásának érdekessége, hogy a napelem közvetlenül tölti az autó 12V kisfeszültségű akkumulátorát és a nagyfeszültségű meghajtó akkut, ellentétben például a Toyota Prius 4 esetén alkalmazott napelemes megoldással, ahol a napelem egy teljesen különálló akkumulátort tölt. Hyundai Sonata: évente 1300 km napenergiával A cikkből azonban további részleteket is kiderülnek a típusról. Az egyik legfontosabb talán az autó ára. Az akkumulátor méretétől függően 42.900 és 45.400 dollár (13,5-14,5 millió forint) közé várják az autó induló árát a hazai piacon, amit a bőkezű Dél-Koreai állami támogatás 24.500 dollárra (7,7 millió forint) csökkent. Ha már szó esett a többféle akkuméretről: az autó 58 kWh, illetve 72 kWh kapacitású akkumulátorral lesz megvásárolható. A nagyobb akkus modell hatótávját 450-500 km közé várják, de ez a becslés leginkább a Kona elektromos változatának 64 kWh akkuján alapul. A hatótávot az is jelentősen befolyásolhatja, hogy összkerék-hajtással választjuk az autót, vagy megelégszünk a kétkerekessel, ugyanis ez is opció lesz. Az elektromos autóknál az akkuméret mellett legfontosabb paramétert a töltési teljesítmény jelenti. Korábbi információk szerint az Ioniq 5 túlteljesíti majd az elvárásokat, mivel a 800 voltos rendszerrel a 350 kW-os töltési teljesítményt célozzák meg. Nagyon várjuk az első töltési teszteket, hiszen ezt az elméleti maximumot még a Porsche Taycan sem éri el. Az Ioniq 5 világelsőként V2L (Vehicle to Load) funkciót is kap, amellyel külső elektromos berendezések energiaellátását lehet megoldani. A rendszer 24 kWh felhasználását teszi lehetővé az akkumulátorból, így az autó remek társ lehet például kempingezéskor, de sok egyéb esetben is helyettesíthet egy kis teljesítményű benzines aggregátort. Az Ioniq 5 méretei közül egyelőre a hosszúság (4635 mm) és a tengelytávolság (3000 mm) ismert, amelyek nagyobbak, mint az egyik legfőbb versenytársnak tekinthető Volkswagen ID.4 adatai. Napelemes Priust tesztel a Toyota PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0yMDI1LTA2LTA0LTA2LTE4LWlnLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLTIwMjUtMDYtMDQtMDYtMTgtaWcuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!