PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
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

Az akkucellák gyártás közbeni beszennyeződése okozta a plug-in hibrid Ford Kuga akkumulátorának kigyulladását, mely a modell értékesítésének leállításához, és több mint 20.000 jármű visszahívásához vezetett augusztus közepén – jelentette be az amerikai autógyártó a múlt héten kiadott közleményében, melyből az is kiderül, hogy a vállalt valamennyi érintett példány teljes akkucsomagját kicseréli. A Ford ez idáig a vezérlőmodul hibájára gyanakodott, ami töltés közben potenciálisan az akkumulátor túlmelegedéséhez, és forró gázok kifújásához vezethet, meggyújtva ezzel az akkucsomagot és más alkatrészeket, a mostani nyilatkozat az első, hogy az autógyártó az akkumulátor-beszállító partnerét említi a probléma forrásaként.

Hasonló visszahívásról számoltunk be a BMW kapcsán is, mely világszerte összesen 27.600 konnektoros hibridjét hívja vissza tűzveszélyes akkumulátor miatt, a bajorok azonban kezdetektől fogva a cellák gyártási szennyeződését kommunikálták az ügyfelek felé. Mint ahogy a német hírportálok korábban felhívták rá a figyelmet, és mi is beszámoltunk róla, a két esetben az akkumulátor beszállítója a közös, mely a Handelsblatt gyanúja szerint a Samsung SDI. Ezt ugyan nem erősítette meg a Ford, de az Autonews információi szerint is a dél-koreai vállalat szállítja a cellákat a Fordnak és a BMW-nek, mégpedig a gödi akkugyárból, így a szálak valóban Magyarországra vezetnek vissza, s ugyanaz a gyártási szennyeződés okozhatta mindkét márka problémáját.

Gödre vezethetnek a szálak a kigyulladó Ford és BMW akkumulátorokkal kapcsolatban?

A Fordnak különösen sokba kerülhet ez a malőr, hiszen a Kuga PHEV volt a kulcsa a CO2-kibocsátás csökkentésére vonatkozó európai szabályozásnak való megfelelésnek. A bírság elkerülése érdekében a gyártó így arra kényszerült, hogy a Volvótól vásároljon kibocsátási krediteket – a hibás autók javítása, valamint a kínai tulajdonban lévő svéd márkával való megállapodás után mintegy 500-600 millió dolláros veszteségre számítanak az amerikaiak. A Fordnak ráadásul a Kugával műszakilag megegyező Escape PHEV amerikai bevezetését is el kellett halasztania az akkuprobléma miatt.

Komoly gondokat okoz a Fordnál a tűzveszélyes akkumulátor

A Ford novemberben kezd egyeztetni az ügyfelekkel az akkupakk cseréjét illetően, melyre várhatóan december és a jövő év márciusa között kerülhet sor. Továbbra is fontos hangsúlyozni, hogy az érintett példányok tulajdonosai kizárólag EV Auto és Normal módban használják autójukat, és semmiképp se töltsék az akkumulátort a hálózatról.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.