A Northvoltról ez idáig leginkább a Svédországban és Németországban épülő akkucella-gyárai kapcsán hallhattunk, a svéd vállalat ugyanis a Volkswagen és a BMW beszállítójaként hamarosan az európai elektromobilitás kulcsszereplőjévé válhat. A cég profilja azonban a villanyautókba szánt cellákon túl egyéb energiatároló megoldásokra is kiterjed, mint amilyenek például a töltőberendezéseket kiegészítő akkumulátorok. Ebből a Northvolt a héten telepítette le a legelsőt egy nyilvános villanyautó-töltőállomáson a svédországi Västeråsban.
A Mälarenergi svéd energiaszolgáltató által üzemeltetett BSS (Battery Storage System) teljesítménye 220 kW, használható energiatároló kapacitása pedig 320 kWh. Az ilyen berendezések azt a célt szolgálják, hogy az elektromosság iránti magas kereslet esetén leveszik a terhet a villamosenergia hálózatról, elsimítják a csúcsokat, és ezáltal olcsóbb áramot tudnak kínálni a felhasználók számára. Ez különösen fontos a magas teljesítményű villámtöltőknél, ahol több jármű egy idejű töltése óriási energiakivételt jelent. Gyakori áramkimaradással küzdő helyszíneken az akkumulátor a benne tárolt energia utolsó kilowattórájáig működtetni tudja a töltőoszlopot, továbbá akadnak olyan helyszínek is, ahol a hálózat kiépítésének ára, vagy nehézsége miatt kizárólag akkumulátorral oldható meg. Ilyen esetben célszerű helyi energiatermelő egységet is odatelepíteni (például napelemet), vagy hordozható akkumulátort telepíteni.
Azt nem írja a Northvolt, hogy a moduláris Voltrack rendszeréből felépített tároló milyen töltőket lát el energiával, de a városban a Mälarenergi számos 50 kW-os töltőpontot üzemeltet. A két vállalat egy másik hasonló projekten is együtt dolgozik Västeråsban, annak alapja a májusban bemutatott Voltpack energiatároló rendszer lesz.