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 Hónapokon belül bemutatkozik a Toyota első olyan villanyautója, mely egy tisztán elektromos modellek alá tervezett padlólemezre, az e-TNGA-ra épül – jelentette be a japán vállalat. A részletekkel egyelőre fukarkodik az autógyártó, se a jármű nevét nem tudjuk, sem műszaki specifikációkat, mindössze annyi derült ki, hogy egy közepes méretű SUV formájában érkezik a piacra, azaz körülbelül a RAV4 méreteiben. A pontos piaci bevezetéséről sem tett említést a Toyota, habár az Autonews hírportálnak azt mondta Matt Harrison, a cég európai marketingfőnöke, hogy a modell értékesítése „néhány éven belül” megkezdődik. Nem hangzik valami biztatónak, de állítólag az autó fejlesztése már befejeződött, és a gyártásra készül, így reménykedhetünk, hogy nem kell rá még évekig várni. A gyártásra Japánban, az úgynevezett ZEV Factory-ben kerül sor. A Toyota összesen 10 zéró emissziós modell elindítását tervezi Európában 2025-ig. Ezek egyike lesz a most bejelentett SUV, de ezek közé tartozik a Proace, valamint a Proace City (és Verso) Electric kisteherautó, a Lexus UX 300e, a hidrogénes Mirai második generációja, valamint egy a Subaruval közösen fejlesztett villanyautó is. Az e-TNGA padlólemezen eddig hat elektromos modellt tervezett el a vállalatcsoport. e-TNGA: a Toyota aduásza a villanyautó-gyártáshoz Az e-TNGA egy moduláris szerkezet, amelyben bizonyos fő alkotórészek fixek, míg mások variálhatók, ezáltal különféle méretű járművek építhetők belőle. A meghajtás lehet első-, hátsó-, és összkerekes is, a motor teljesítménye pedig 80 és 150 kW között alakul majd. Akkumulátorból 50 kWh lesz a legkisebb, a kapacitás egészen 100 kWh-ig bővíthető. A Toyota 2025-re ígéri az első olyan villanyautót kereskedelmi forgalomban, melyben nem a hagyományos lítium-ionos akkumulátor kap helyet, hanem szilárdtest aksik, ám ez a technológia eleinte csak egy alacsony darabszámban gyártott modellben lesz elérhető. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!