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 Az SBS8News dél-koreai hírportál beszámolója szerint január 23-án egy újabb elektromos Hyundai Kona kapott lángra Dél-Koreában, Daegu városában. A tűz az akkumulátorból indulhatott ki a hátsó ülések alatti részen, és 2 óra alatt továbbterjedt az egész járműre, ezzel jelentős anyagi kárt okozva. A Hyundai 2020 második felében világszerte mintegy 77.000 darab, 2017 szeptembere és 2020 márciusa között gyártott példány visszahívását rendelte el a korábbi tűzesetek miatt. A visszahívás során szoftvert frissítenek az autókon. A legutóbbi tűzesetben azonban egy, a visszahíváson már átesett autó égett ki, ami arra utal, hogy a szoftverfrissítés nem kezeli megnyugtató módon a problémát. A dél-koreai hatóságok vizsgálatot rendeltek el az ügyben, melynek során nem csak a roncsot, de a Hyundai visszahívásának eredményeit is felülvizsgálják. 리콜 받았는데 또 불난 코나 전기차 #SBS뉴스 https://t.co/EPEDy8RrNW — SBS 뉴스 (@SBS8news) January 24, 2021 Az SBS8 cikke szerint a Kona tulajdonosok egyre nyugtalanabbak. Az egyikük elmondta, hogy ha tudta volna, hogy az autó tűzveszélyes, nem vásárolta volna meg. A szoftverfrissítésnél komolyabb intézkedéseket várnak a gyártótól, például az akkumulátor cseréjét. A portál idézi Lee Ho-geun, a Daedeok Egyetem autóipari tanszék professzorának véleményét is, mely szerint a tűzveszély nagymértékben csökkenthető lenne, ha 10%-kal csökkentenék az akkumulátorból kihasznált maximális kapacitást, amely jelenleg 97% körüli. Az egész világra kiterjesztik a Hyundai Kona tűzesetek miatti visszahívását A tűzesetek aránya kiugróan magas a Hyundai hazai piacán. A világszerte napvilágra került 17 tűzesetből 15 ugyanis Dél-Koreában történt, annak ellenére, hogy a 77.000 érintett autóból csupán 25.000 példány került hazai piacra. Ez arra utal, hogy a belső piacra készült járművek valamiben különbözhetnek a külföldre exportált autóktól. Fontos részlet az is, hogy a hazai piacra került mintegy 25.000 Kona Electric túlnyomó többségéhez az LG Energy Solutions (korábban LG Chem) szállította az akkumulátorokat, előfordult azonban akku-hiány, amikor a Dél-Koreában forgalomba helyezett autókba SK Innovation akkumulátorok kerültek. Körülbelül 1-2000 Kona fut SKI akkuval az országban, amelyekből egyelőre egyetlen tűzesetről sem tudnak. Minden századik Konában akkut cseréltek a visszahíváson A szoftverfrissítés mellékhatásaként korábban olyan információ jelent meg a sajtóban, hogy töltés közben az akku 80% körüli töltöttségi szintjénél a töltés 10 percre megszakad. A szoftverfrissítésen átesett hazai Hyundai Kona Electric tulajdonosok egy része nem tapasztalt ilyen jelenséget, mások pedig nem 80, hanem 91%-os töltöttségi szintnél találkoztak a 10 perces szünettel, AC és DC töltésnél egyaránt. Szoftverfrissítésen átesett Hyundai Kona 64 kWh töltése 50 kW-os DC villámtöltőn, 5-99% között. A grafikonon jól látható a körülbelül 10 perces töltési szünet Hasonló probléma sújtja a Chevrolet Bolt és Opel Ampera-e tulajdonosokat is. Az akkumulátor beszállítója szintén az LG. A General Motors első körben azt javasolta a tulajdonosoknak, hogy ne töltsék 100%-ra az autó akkumulátorát, majd egy visszahívásban szoftvert frissítettek az autókon, amellyel 90%-ra korlátozták a maximális töltöttségi szintet. A GM hangsúlyozta, hogy ezt ideiglenes megoldásnak tekintik, amivel a tűz kockázatát szeretnék minimalizálni a végleges megoldás megtalálásáig. Tűzveszélyes elektromos autókat hív vissza a GM Címlapkép: SBS8News 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!