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 Rendszeres olvasóink bizonyára ismerik az előzményeket, ezért csak nagyon röviden foglalnám össze a Hyundai akkucsere visszahívással kapcsolatos eseményeket. A mai napig 17 olyan eset került nyilvánosságra, amikor egy Hyundai Kona akkumulátora kigyulladt, többnyire (de nem feltétlenül) töltés közben. A Hyundai 2020 végén világszerte 77.000 autót hívott vissza és frissítette a rajtuk lévő BMS (akkufelügyeleti rendszer) szoftvert. Úgy tűnik, ez nem jelentett megoldást, miután egy visszahíváson már átesett példány is lángra kapott, Dél-Korea illetékes minisztériuma az asztalra csapott, és megsürgette az eseményeket. Újabb információk a Hyundai akkucseréről Az elmúlt hetekben hivatalos források is megerősítették, hogy kb. 82.000 Hyundai járműben visszahívás keretében akkumulátort fognak cserélni. A visszahívás 900 millió dollárba (270 milliárd Ft) fog kerülni valakinek. Hivatalos információt eddig nem, csak pletykákat kaptunk arról, hogy az LG Energy Solution (korábban LG Chem) kínai üzemében gyártott akkumulátor-cellák hibája okozhatta a tűzeseteket. Az LGES közleményben cáfolta ezt, hangsúlyozta, hogy a vizsgálatok egyelőre nem zárultak le, a Hyundai szoftverének hibájára hívta fel a figyelmet. A Hyundai nem kommentálta az LGES közleményét. A Reuters friss híre szerint megszületett a megállapodás a felelősség, pontosabban a költségek megosztásának vállalásáról a két érintett fél között. A költségek 70%-át az LGES, 30%-át a Hyundai fogja fedezni. Összegszerűen tehát az LG Energy Solution (LG Chem) fizet majd kb. 630 millió dollárt, a fennmaradó 270 millió dollár pedig a Hyundai költsége lesz. A GM által gyártott Chevrolet Bolt és Opel Ampera-e típusok szintén hasonló, azonos gyártó által szállított cellákat alkalmaznak, és az elmúlt években 5 példány ezekből is kigyulladt. A GM hasonló mennyiségű, kb. 70.000 autót hívott vissza egy ideiglenes szoftverfrissítésre, melynek során 95%-ban maximalizálta az akkumulátor töltöttségi szintjét. Korábbi hírek szerint a GM autóinál nem várható akkucsere, egy végleges szoftverfrissítéssel orvosolnák a problémát, amely visszaállítja az autók eredeti hatótávját is. Szoftverfrissítéssel megelőzhető a tűz az Ampera-e/Bolt esetén Címlapkép: Az LG Chem kínai üzeme. Forrás: LG Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!