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 Kilenc EU-s tagállam közös levélben szólította fel az Európai Bizottságot, hogy fogalmazzon meg egy egységes, konkrét dátumot az új benzin-, és dízelüzemű járművek értékesítésének betiltására az Unióban, a megfelelő irányba terelve ezzel az üvegházhatású gázok kibocsátásáért jelentős mértékben felelős közlekedési szektort a klímacélok eléréséhez. A kezdeményezést Dánia és Hollandia vezeti, hozzájuk csatlakozott Ausztria, Belgium, Görögország, Írország, Litvánia, Luxemburg, és Málta, melyek mind azt szeretnék, ha az EU fő döntéshozó szerve ambiciózus lépésekkel támogatná a szennyező technológia kivezetését, és ezzel párhuzamosan az elektromos meghajtás terjedését. Azt írják, hogy a jelenlegi kibocsátási normák szignifikáns erősítésre szorulnak, és a tiszta meghajtású járművek töltőinfrastruktúráját is fejleszteni szükséges. „Fel kell gyorsítanunk a közúti közlekedés zöld átmenetét, és ehhez a jogalkotóknak egyértelmű jelzéseket kell küldeniük az autógyártóknak és a fogyasztóknak az egész EU-ban”– fogalmazott Dan Jorgensen dán klímaminiszter. Németország élesen bírálta a kilenc ország javaslatát, Daniel Caspary, a kereszténydemokraták európai parlamenti képviselője szerint „a tiltásokra való populista felhívások most nem segítenek”, és kiemeli, hogy szinte csak olyan tagállamok csatlakoztak a kezdeményezéshez, amelyek alig birtokolnak említésre méltó autógyártást. A németek természetesen ismét saját autóiparukat féltik, mely továbbra is a belsőégésű motoros járművek értékesítésére támaszkodik, így egy korai tiltás keresztülvágná a nagy hagyományos autógyártók jövedelmező üzletét. Volkswagen: gyors, és radikális változások jönnek Az Európai Bizottság idén nyáron újabb szigorításokat fog megfogalmazni az új autók CO2-kibocsátására vonatkozóan, és bár a hagyományos meghajtású személyautók és kishaszon-járművek értékesítésének betiltására még nem szabott meg dátumot, néhány tagállam már kitűzött magának erre vonatkozó célt, jellemzően 2030 és 2040 között. Emellett számos autógyártó is – például a Volvo és a Ford – bejelentette, hogy hamarosan végleg felhagy a hagyományos autók árusításával a kontinensen, ráadásul az autópiac jelenlegi tendenciáinak fényében az sem kizárt, hogy az átállás 10 éven belül magától is végbemegy. Ezért fog összeomlani a hagyományos autók gyártása 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!