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
auto
2024. 07. 27. szombat

Megmutatták a legolcsóbb elektromos Audit

Az Audi egy rendkívül átfogó és részletes sajtóanyagot adott ki a Q4 e-tron villanyautóról, ahhoz képest legalábbis, hogy a világpremierre valószínűleg még áprilisig várnunk kell. Akinek nem ismerős ennek a modellnek a neve, annak emlékeztetőül: ez lesz a legelső Audi, mely a Volkswagen MEB padlólemezével készül – az anyacég technológiájának használata nem elhanyagolható költségcsökkenést jelent a márka számára, ezért is emlegetik a Q4 e-tront a legolcsóbb tisztán elektromos Audiként, bár hivatalos árat egyelőre nem tudunk. A jármű 2019 tavaszán mutatkozott be koncepció formában, tavaly pedig Sportback kialakítással is színpadra gurult. A sorozatgyártás kezdetét eredetileg 2020 végére ígérték a németek a zwickaui gyárban, ám ez nem jött össze, helyette idén csatlakozik a négykarikás villanyautó a Volkswagen ID-családjához.

Ebből lesz az első igazán megfizethető tisztán elektromos Audi

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

4590 milliméteres hosszát, 1865 mm-es szélességét, és 1613 mm-es magasságát tekintve a Q4 e-tron a kompakt SUV-k szegmensének nagyobbjai közé tartozik, ám a MEB ezen kategóriában egyedülálló utastér-kialakítást tesz lehetővé. A mindössze 86 centiméteres első túlnyúlás, és 2,76 méteres tengelytávolság párosa sokkal inkább a közepes méretű szabadidő-autókat jellemzi, az 1,83 méteres utastér-hossz pedig már inkább egy hatalmas, full-size divatterepjáróéhoz hasonlítható az Audi szerint.

A csomagtér kapacitása 520 liter, de ha nincs szükség hátsó ülésekre, akkor azok lehajtásával 1490 liternyi hely jut a csomagoknak a plafonig mérve. Az utastérben összesen 24,8 liternyi tárolórekeszt helyeztek el a tervezők.

Az Audi nagy hangsúlyt fektet az opcionális HUD méltatására, amely két szinten vetíti a szélvédőre a menetinformációkat és a navigációt szolgáló grafikákat. Ez a rendszer nem új, valószínűsíthetően ugyanaz a kivitelezés, amivel az ID.3 és ID.4 vásárlói is találkozhatnak.

Habár kívülről még takargatja villanyautóját az Audi, belül maradéktalanul felfedte. A műszerfal kialakítására talán az izgalmas a legjobb jelző, egy kommentelő szavaival élve sehol sem tud megpihenni a szem, mert minden része vonzza a tekintetet. A kormány mögött egy 10,25 colos digitális műszeregységet találunk, amely a kormánykerék vezérlőivel működtethető, középen pedig egy 10,1 hüvelykes, 1540 x 720 pixel felbontású érintőkijelző fekszik, amely helyett később egy nagyobb, 11,6 colos, 1764 x 824 felbontású képernyő is választható lesz.

A hajtáslánc adatait egyelőre nem tette közzé az Audi, de a MEB padlólemez miatt az ID-sorozatban használt akkumulátorok és villanymotorok fogják mozgatni a Q4 e-tront. Azaz bruttó 83 kWh akkumulátorra, és 225 kW-os összteljesítményre számíthatunk, közel 450 km WLTP-szerinti hatótávolsággal és max. 125 kW-os villámtöltéssel.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.