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 A Kia EV6 bemutatóján elhangzott, hogy a Kia hatótávja akár 510 km is lehet a WLTP mérési ciklus szerint, és rögtön szöget ütött a hallgatóság fejében – több újságíró is rákérdezett – annak okára, hogy miért nagyobb az EV6 hatótávja, mint az Ioniq 5 modellé (480 km). Ránézésre áramvonalasabbnak tűnik a Kia, de ekkora eltérést ez aligha indokolhat. Az Ioniq 5 részletes műszaki paraméterei már elérhetők a Hyundai honlapján, a Kia esetében azonban még nem teljes a lista. Ebben a cikkben áttekintjük a testvérmodellek közötti fontosabb eltéréseket az eddig elérhető információk tekintetében. Hyundai Ioniq 5 Kia EV6 Mindkét autó a Hyundai Csoport e-GMP, tisztán elektromos, akkumulátoros modellekhez tervezett padlólemezre épül, amely azt sugallná, hogy az akkumulátor és a hajtásrendszer azonos. Azonban nem egészen ez a helyzet. A kisebb akkus változatnál a Hyundai és a Kia egyaránt 58 kWh akkumulátor kapacitást adott meg. A nagyobb akku esetében már bonyolultabb a kérdés. Az Ioniq 5 típus akkukapacitása 72,6 kWh, kivéve Észak-Amerika esetén, ahol 77,4 kWh. A Kia honlapja szerint a nagyobb akkus EV6 szintén 77,4 kWh-s akku csomagot kapott. Bár a moduláris padlólemez fizikailag is lehetővé tenné az eltérő akku méretet, nem tűnik észszerűnek két egymáshoz nagyon hasonló, mégis eltérő kapacitású akkumulátort gyártani. Valószínűbb, hogy azonos bruttó kapacitású akkumulátorból szoftveresen eltérő részt tesznek elérhetővé, de az sem kizárt, hogy a cégcsoport két tagjának kommunikációjában van eltérés: egyikük a bruttó, a másik a nettó kapacitást adta meg. Mindenesetre ha valóban 4,8 kWh-val több a Kia EV6 felhasználható kapacitása, az indokolhatja a 30 km-rel nagyobb hatótávot. A két autó méreteiben is tapasztalhatunk kismértékű különbségeket. A tengelytáv a Hyundai esetében 3000 mm, a Kia EV6-nál azonban 10 cm-rel rövidebb, 2900 mm. Ennek ellenére teljes hosszúságát tekintve a Kia nőtt nagyobbra. Az Ioniq 5 hosszúsága 4635 mm, szélessége 1890 mm, magassága 1605 mm, ezzel szemben az EV6 4680 mm hosszú, 1880 mm széles (GT és GT-Line változat 1890 mm) és 1550 mm magas. Csomagtér méretében az Ioniq tud egy hajszállal többet, 527 literes hátsó csomagtérrel rendelkezik, míg az EV6 hátsó csomagtere csak 520 literes. Az Ioniq 5 modell hátsókerekes verziójának első csomagtere (frunk) 57 literes (az összkerekes 24 literes), a Kia EV6 esetében a frunk 52, illetve 20 literes. Az 5,5 centivel alacsonyabb karosszéria akár azonos akku kapacitás mellett is lehetővé teheti a nagyobb hatótávot. A legnagyobb eltérést a két márka között a maximális teljesítményben találhatjuk. Pontosabban az azonos teljesítményű modellek mellett 2022-ben érkezik majd egy a Kia EV6 GT változat, amely lényegesen sportosabb lesz, mint a két márka idén érkező modelljei. A kisebb, 58 kWh-s akkuval a hátsó kerekes Ioniq 5 és EV6 egyaránt 125 kW teljesítménnyel és 350 Nm nyomatékkal rendelkezik majd, amely az Ioniq 5 esetében 8,5 másodperces 0-100 km/h sprintet tesz lehetővé, az EV6 legkisebb teljesítményű változatának gyorsulási adata egyelőre nem ismert. A kis akkus összkerekes modell mindkét gyártó esetében 173 kW (605 Nm) rendszer-teljesítménnyel érkezik majd, azonban a Hyundai változat 100-ra gyorsulása 6,1 másodperc, a Kia esetében 6,2 másodperces értéket találtunk. A nagyobb, 72,6 kWh (esetleg 77,4 kWh?) kapacitású akkuval a hátul hajtott Ioniq 5 villanymotorjának teljesítménye 160 kW (350 Nm), míg a Kia esetében picivel magasabb, 168 kW teljesítményt találtunk, azonos 350 Nm forgatónyomaték mellett. Az összkerekes nagyobb akkus Ioniq 5 teljesítménye 225 kW (605 Nm), az EV6 esetén pedig 239 kW (605 Nm). A gyorsulásra megadott adat mindkét márka esetében 5,2 másodperc. A Kia EV6 GT változat 260 km/h végsebességet ígér, amelyhez nagyobb, 430 kW (740 Nm) rendszer-teljesítményt ígérnek, 3,5 másodperces 100-ra gyorsulással, így a Tesla Model Y Performance változatának méltó ellenfelének ígérkezik. Látszólag a két autó töltési sebességében is van némi eltérés. Ugyan mindkét gyártó, mindkét akku méretre 18 perces 80%-ra töltési időt adott meg (800 voltos töltőn), azonban 100 km visszatöltéséhez szükséges időt a Hyundai 5 percben, a Kia pedig 4,5 percben jelölte meg. Ez az adat arra utal, hogy a két modell akku kapacitásában nem lesz különbség, viszont az alacsonyabb építésű Kia változat fogyasztása egy hajszállal kedvezőbb lehet, ennek következtében 100 km hatótávot gyorsabban tölthetünk be. Ez persze nem jelent magasabb töltési teljesítményt, csupán annyit, hogy a kisebb fogyasztás miatt kevesebb energiát kell visszatölteni. Végül táblázatokban is összefoglaltam az elérhető műszaki adatokat, talán van olyan az olvasóink között, akiknek így áttekinthetőbb. Hyundai Ioniq 5 Kia EV6 Kia EV6 GT és GT-Line Hosszúság 4635 mm 4680 mm Szélesség 1890 mm 1880 mm 1890 mm Magasság 1605 mm 1550 mm Tengelytáv 3000 mm 2900 mm Csomagtér hátul 527 liter 520 liter Csomagtér 2 személlyel 1587 liter 1300 liter Első csomagtér 57 liter (RWD) vagy 24 liter (AWD) 52 liter (RWD) vagy 20 liter (AWD) Hyundai Ioniq 58 kWh RWD Hyundai Ioniq 58 kWh AWD Kia EV6 58 kWh RWD Kia EV6 58 kWh AWD Teljesítmény 125 kW 173 kW 125 kW 173 kW Forgatónyomaték 350 Nm 605 Nm 350 Nm 605 Nm Gyorsulás 0-100 km/h 8,5 mp 6,1 mp ? 6,2 mp WLTP hatótáv ? ? ? ? Végsebesség 185 km/h 185 km/h ? ? Hyundai Ioniq 72,6 kWh RWD Hyundai Ioniq 72,6 kWh AWD Kia EV6 76,4 kWh RWD Kia EV6 76,4 kWh AWD Kia EV6 GT Teljesítmény 160 kW 225 kW 168 kW 239 kW 430 kW Forgatónyomaték 350 Nm 605 Nm 350 Nm 605 Nm 740 Nm Gyorsulás 0-100 km/h 7,4 mp 5,2 mp ? 5,2 mp 3,5 mp WLTP hatótáv 470-480 km ? 510 km ? ? Végsebesség 185 km/h 185 km/h ? ? 260 km/h Megérkezett a Kia EV6 Megérkezett a Hyundai Ioniq 5 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!