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 Megkezdődött az ötödik generációs magas feszültségű akkumulátorcsomagok és akkumulátormodulok sorozatgyártása a BMW iX és az i4 villanyautókba a német prémium autógyártó dingolfingi központjában, és ezzel párhuzamosan az ötödik generációs villanymotorok gyártási kapacitása is megnövekedett. A 2020 és 2022 között több mint 500 millió eurós befektetésből épített és bővített új létesítményben a tavalyi év végén indult a termelés, és ezidáig csak az iX3 elektromos szabadidőautó erőforrását szerelték itt össze, a mostani bővítéssel azonban a Dingolfingban hamarosan gyártásba kerülő iX villanymotorjának is jut hely. Az i4 sportszedánt majd csak az ősszel teszik fel a futószalagra Münchenben, de villanymotorja és akkumulátora szintén a dingolfingi centrumban készül. 2022-től a tervek szerint évi félmillió villanyautó számára szolgáltatja majd a hajtásláncot a létesítmény. Évi félmillió elektromos BMW-hez készül hajtáslánc Dingolfingban Dingolfing mellett Regensburgban és Lipcsében is készülnek alkatrészek az elektromos hajtáslánchoz, ezek áprilisban és májusban indultak be. Az említett helyszínek bővítésére a steyri komplexummal együtt összesen körülbelül 790 millió eurót fordít a BMW Group 2022-ig. Az akkumodulok összeszereléséhez a BMW egy rugalmas módszert fejlesztett ki házon belül, ami lehetővé teszi különböző elrendezésű modulok ugyanazon gyártósoron történő előállítását, függetlenül attól, hogy milyen kialakítású, mekkora teljesítményű villanyautóba szerelik majd be őket. A beszállítókkal kötött megállapodások értelmében a modulokat felépítő akkucellák gyártásához kizárólag megújuló forrásból nyert elektromosságot használnak, jelentősen csökkentve ezzel az ötödik generációs elektromos hajtásláncok környezeti lábnyomát. Az akkumulátorcellák kémiájára és dizájnjára vonatkozó kutatások a BMW-nél is folyamatban vannak, ám a saját gyártás egyelőre csak a prototípusokig jutott el. Dingolfing eredeti gyártóegyüttesében 2013-ban kezdődött meg az elektromos alkatrészek gyártása a BMW i3 akkumoduljaival és pakkjával. Ezt követően villanymotorgyártó futószalaggal bővült, és a plug-in hibridekbe is elindult az akkugyártás 2014-ben. A folyamatos bővüléssel mostanra elérte a 125 ezer négyzetméteres hasznos területet és az 1400 alkalmazottat, amely az év végére várhatóan 1900 főre növekszik. Az iX-szel és az i4-gyel együtt az idei év végén már összesen öt tisztán elektromos modellt fog értékesíteni a BMW Csoport. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!