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
auto
2024. 04. 19. péntek

Többször is írtunk már korábban a Lunazról, mely a klasszikus álomautók felújításával és elektromossá alakításával foglalkozó cégek egyik úttörője, olyan modellekkel a kínálatában, mint az 1955 és 1965 közötti Bentley Continental kupé és négyajtós változatai, a Jaguar XK120, XK140 és XK150, valamint a 60 éves Rolls-Royce Phantom és Silver Cloud. A silverstone-i csapat ezúttal azonban nem egy új restaurációval került be a hírekbe, hanem egy világsztár miatt, aki úgy döntött, támogatja a Lunaz tevékenységét.

Igazi ritkaság: oldtimer Bentley villanyhajtással

Az új befektető David Beckham, aki 10%-os tulajdonrészt vásárolt a 2018-ban alapított cégben. A futball-legenda nem az első vagyonos támogatója a Lunaznak – a Reuben-család, akiket az Egyesült Királyság második leggazdagabb családjaként tartanak számon, valamint a milliárdos Barclay-ikertestvérek, akik közül már csak az egyik van életben, szintén a start-up részvényesei közé tartoznak.

„A Lunaz a brit zsenialitás legjavát képviseli mind a technológia, mind a formatervezés terén. Engem a leggyönyörűbb klasszikus autók értéknövelés és elektromosítás általi helyreállításával vonzottak magukhoz” – mondta Beckham.

Forrás: Lunaz

A cég a frissen befolyt összeget tevékenységének bővítésére fogja felhasználni. A jövőben oldtimer autók átalakítása mellett teret szeretnének adni a haszongépjárművek elektromosításának is. Ennek az új iránynak az első fázisa egy szemétszállító jármű elektromos hajtásra való átállítása. A cél, hogy 2024-re a cég már egy 500 fős, magasan képzett csapatot tudjon foglalkoztatni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.