PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cub212Lmh1L2Vtb3Rpb24tZGlqY3NvbWFnb2siIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3Lm9tdi5odS9lbW90aW9uLWRpamNzb21hZ29rJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy9sZWFkLWJhbm5lci1tb2JpbGUtNjAweDUwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Az autógyártók sorra jelentik be az elektromobilizációra vonatkozó ambiciózus terveiket, egyre növekvő elektromos autó arányt és a hagyományos autók gyártásának háttérbe szorulásáról, esetleg megszűnéséről a következő 10-20 évben. Állandó kérdés azonban, hogy honnan lesz ehhez elegendő akkumulátor? Ma is folyamatban van több autógyár saját akku gyárának építése. Például a Stellantis egyenként 24 GWh/év gyártási kapacitással rendelkező akkumulátor gyára Franciaországban 2023-ban, Németországban 2024-ben kezdheti meg a gyártást. A Northvolt, Volkswagen együttműködéssel épülő második akkumulátor gyára szintén 2024-től kezdi meg a működést, és szintén 24 GWh/év termeléssel tervez. Évi 1 millió autóhoz gyárthat 48 GWh akkut a PSA+Opel akku gyá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 A Nikkei híre szerint a Nissan és akkumulátorgyártó partnere az Envision AESC két új akkugyártó üzemet tervez, egyet Japánban, egyet pedig az Egyesült Királyságban, összesen több mint 200 milliárd jen (1,8 milliárd dollár) beruházással. A két új üzem gyártási kapacitása várhatóan évente 700.000 autó számára lesz elegendő. A gyártás megkezdése szintén 2024-ben várható. Az Envision AESC jelenleg három akkugyárral rendelkezik, Japánban 2,6 GWh, az Egyesült Államokban 3 GWh, az Egyesült Királyságban pedig 1,9 GWh éves gyártási kapacitással. Az összesen 7,5 GWh kapacitás közel 200.000 autó számára elegendő, így a bővítés jelentős mértékű, amivel közel ötszörösére növekedhet a cég jelenlegi gyártási kapacitása. A számok összhangban állnak a Nissan terveivel, hiszen a japán gyártó jelenleg évente kb. 180.000 elektromos autót értékesít, melyet 2023 végére 1 millió fölé terveznek növelni. A Tesla alapítója is beszállt a Nissan akkubizniszébe Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!