A BMW legújabb sportterepjárójából is készül a bivalyerős változat

Habár a BMW elmondása szerint az iX már készen áll a hamarosan induló dingolfingi szorozatgyártásra, az i4-et viszont csak az ősszel kezdik összeszerelni Münchenben, mindkét villanyautó piaci bevezetését idén novemberre időzíti a prémium autógyártó. Mind a vadonatúj SAV (Sport Activity Vehicle, avagy az SUV egy bmw-sített megfelelője), mind az aerodinamikus sportszedán két változattal indítja pályafutását az autópiacokon.

Az i4 esetében az egyik kapásból egy M jelzésű típus lesz 400 kW teljesítménnyel, ez lesz az első olyan tisztán elektromos BMW, amit kezelésbe vesznek a legerősebb hajtásláncokkal foglalkozó részleg szakértői. Mint azonban kiderült a vállalat legújabb közleményéből, nem ez lesz az utolsó: az iX sportterepjáróból is érkezik egy teljesítményfókuszú változat egy későbbi időpontban. Az iX M60 még keményebb lesz, mint az M-es i4, teljesítménye eléri majd a 440 kW-ot (600 lóerőt).

BMW iX xDrive50

Hogy ez mikor kerül a kereskedésekbe, azt egyelőre nem tudni, de már az első két típus sem lesz gyenge: az iX xDrive40 240 kW (326 lóerőt) rejteget magában, az iX xDrive50 pedig 385 kW (523 lóerő) teljesítményt tud rászabadítani az utakra. Mindkét változat összkerék-meghajtású, de a rendszer intelligens vezérlése a szituációhoz mérten osztja szét a nyomatékot, így olyan is előfordulhat, hogy tisztán hátsókerék-meghajtással mozog az autó. A gyengébbik iX csúcsnyomatéka 630 Nm és 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, míg az erősebb testvére 765 Nm leadására képes, és 4,6 másodperc alatt ér fel 0-ról 100-ra.

BMW iX xDrive50

Az i4-től eltérően az iX először kínált változatai két különböző akkukapacitással érkeznek, az xDrive40 egy bruttó 76,6 kWh / nettó 71 kWh-s csomagot hordoz, az xDrive50-be pedig egy bruttó 111,5 kWh / nettó 105,2 kWh elektromosság tárolására alkalmas pakkot szereltek. Ennek megfelelően a WLTP hatótávolság 425, illetve 630 kilométer környékén alakul, amiben nagy szerepet játszik az optimalizált aerodinamika 0,25-ös légellenállási együtthatóval. A BMW iX alapfelszereltségének része a hatékony hőszivattyúval dolgozó, integrált fűtő- és hűtőrendszer, amely nem csupán az utastér, de a nagyfeszültségű akkumulátor, és a hajtáslánc optimális hőmérsékletéért is felelős.

BMW iX xDrive40

A különböző akkumulátorokhoz eltérő maximális töltési teljesítmény társul, a kisebbik aksi 150 kW, a nagyobbik 200 kW DC villámtöltést bír el. 10 százalékos akkutöltöttségről indulva a BMW iX xDrive40 modell 95 kilométerre, a BMW iX xDrive50 modell pedig 150 kilométerre elegendő energiát képes DC töltéssel tíz perc alatt felvenni, a 80%-os állapot elérése pedig 31, illetve 35 perc alatt teljesül. Az európai ügyfeleknek 11 kW-os fedélzeti töltővel, BMW Charging töltőkártyával, és töltőkábellel szállítja az autót a vállalat.

BMW iX xDrive40

A legújabb, nyolcadik generációs operációs és infotainment rendszer egy 14,9 colos központi kijelzőn jelenik meg, amelyet egy 12,3 colos digitális műszeregység egészít ki. A távoli szoftverfrissítéseknek köszönhetően a szoftveres problémák javítása anélkül megoldható lesz, hogy szervizbe kellene menni az autóval, de az OTA frissítésekkel újabb és újabb funkciókat, szolgáltatásokat is kaphat az iX. A járműben öt kamera, öt radarszenzor és tizenkettő ultrahangszenzor dolgozik, amelyekkel a BMW középtávon a 3-as szintű vezetésautomatika bevezetésére készül.

BMW iX xDrive50

Az iX-nek már a magyarországi ára is ismert, erről egy korábbi cikkünkben számoltunk be.

This slideshow requires JavaScript.

This slideshow requires JavaScript.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.