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
auto
2024. 07. 25. csütörtök

Távozott a Tesla Semi program vezetője

Jérôme Guillen egyike azon Tesla vezetőknek, akik nevét szélesebb körben is ismerik.  Nem véltelen, hiszen a Daimler teherautós üzletágától érkezett szakember 2010-ben kezdett a Teslánál, és azóta sok fontos pozíciót töltött be.

Mára virradóra szűkszavú közleményben, egy a tőzsdefelügyelethez benyújtott beadványban jelentették be távozását.

Köszönik a munkáját

Guillen 2010 novemberében csatlakozott a Teslához és 2013 áprilisáig a Model S programot vezette. Már ez a pozíció is jelzi mekkora szerepe volt a Tesla történetében.  Ezt követően majd két évig, 2015 márciusáig a vállalat globális értékesítési vezetője volt, ami szintén egy kulcspozíció.

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

Jérôme M. Guillen (forrás: Wikimedia / Heinrich Böll Stiftung)

2015-ben aztán, sokak meglepetésére, tartott egy másfél éves szünetet és 2016 közepéig nem dolgozott a Teslánál, kipihente az előző 5 év fáradalmait. 2016 júliusában tért vissza, mint a Semi program vezetője, ami az a szakmai terület volt, ami igazán érdekelte, ahol korábban a legtöbb tapasztalatot szerezte. Ezt a beosztását csak egy rövid időre tette parkolópályára, amikor 2018 elején a vezetésével megépült az a bizonyos sátor, a Model 3 négyes számú végszerelő sora, amely kirántotta a gödörből a vállalat legfontosabb termékét. A problémás gyártásból így pár hónap alatt heti 5000 autós termelést faragtak.

2018 szeptemberében Guillent kinevezték a Tesla teljes autós üzletága élére, és ezt a pozíciót idén március 11-ig vitte, amikor is visszatért a Semi program vezetői székébe, amit sokan azzal magyaráztak, hogy célegyenesbe fordult a kamion gyártása.

Lábjegyzet

Természetesen nem kell túl nagy fantázia hozzá, hogy egy-egy ismert vezető, kulcsember távozás kapcsán sötét fellegeket fessünk a cég egére. Bajban van a Semi program? Elont már a régi harcostársak sem tudják elviselni? Nyilván születnek majd ilyen szalagcímek is, de az igazság az, hogy egyelőre nem tudjuk mi áll a háttérben.

A teljes képhez persze az is hozzátartozik, hogy egy-egy ilyen hír mindig hatalmas publicitást kap a médiában – feltéve, hogy a Tesláról van szó. A többi autógyártónál ugyanis nem csak azt nem követjük a különböző igazgatók és vezetők mikor érkeztek, vagy távoztak, de azt sem tudjuk egyáltalán hogyan hívják őket. Ez alól talán csak a vezérigazgatói pozíció kivétel, de Google nélkül talán én is csak a GM vezér Mary Barra, illetve a VW csoport feje Herbert Diess nevét tudom felidézni. (Meg persze ott van még Carols Ghosn, akit egy hangszer dobozában csempésztek ki a zsoldosok Japánból.)

Ezzel együtt Guillen távozása veszteség, hiszen egy tapasztalt, sokat bizonyított vezetőről van szó. De ahogyan a legalább ennyire fontos – ha nem fontosabb – kulcsfigura, J.B. Straubel 2 évvel ezelőtti távozása, vagy a korábbi pénzügyi vezető Deepak Ahuja nyugdíjazása után is tovább menetelt a cég, úgy Guillen távozását is túl fogja élni. Mindkét korábbi leköszönés alkalmával bizonyította már a Tesla, hogy mostanra elérték már azt a szintet, hogy kineveltek egy megfelelő képességű második vonalat, amelyik ilyenkor előre tud lépni. A jelenlegi „J.B.”, azaz Andrew (Drew) Baglino, valamint az új CFO, Zachary Kirkhorn is elnyerte már a befektetők bizalmát, sőt, utóbbi esetében számos pozitív változást kötnek a nevéhez.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.