Távozott a Tesla Semi program vezetője

Jérôme Guillen egyike azon Tesla vezetőknek, akik nevét szélesebb körben is ismerik.  Nem véltelen, hiszen a Daimler teherautós üzletágától érkezett szakember 2010-ben kezdett a Teslánál, és azóta sok fontos pozíciót töltött be.

Mára virradóra szűkszavú közleményben, egy a tőzsdefelügyelethez benyújtott beadványban jelentették be távozását.

Köszönik a munkáját

Guillen 2010 novemberében csatlakozott a Teslához és 2013 áprilisáig a Model S programot vezette. Már ez a pozíció is jelzi mekkora szerepe volt a Tesla történetében.  Ezt követően majd két évig, 2015 márciusáig a vállalat globális értékesítési vezetője volt, ami szintén egy kulcspozíció.

Jérôme M. Guillen (forrás: Wikimedia / Heinrich Böll Stiftung)

2015-ben aztán, sokak meglepetésére, tartott egy másfél éves szünetet és 2016 közepéig nem dolgozott a Teslánál, kipihente az előző 5 év fáradalmait. 2016 júliusában tért vissza, mint a Semi program vezetője, ami az a szakmai terület volt, ami igazán érdekelte, ahol korábban a legtöbb tapasztalatot szerezte. Ezt a beosztását csak egy rövid időre tette parkolópályára, amikor 2018 elején a vezetésével megépült az a bizonyos sátor, a Model 3 négyes számú végszerelő sora, amely kirántotta a gödörből a vállalat legfontosabb termékét. A problémás gyártásból így pár hónap alatt heti 5000 autós termelést faragtak.

2018 szeptemberében Guillent kinevezték a Tesla teljes autós üzletága élére, és ezt a pozíciót idén március 11-ig vitte, amikor is visszatért a Semi program vezetői székébe, amit sokan azzal magyaráztak, hogy célegyenesbe fordult a kamion gyártása.

Lábjegyzet

Természetesen nem kell túl nagy fantázia hozzá, hogy egy-egy ismert vezető, kulcsember távozás kapcsán sötét fellegeket fessünk a cég egére. Bajban van a Semi program? Elont már a régi harcostársak sem tudják elviselni? Nyilván születnek majd ilyen szalagcímek is, de az igazság az, hogy egyelőre nem tudjuk mi áll a háttérben.

A teljes képhez persze az is hozzátartozik, hogy egy-egy ilyen hír mindig hatalmas publicitást kap a médiában – feltéve, hogy a Tesláról van szó. A többi autógyártónál ugyanis nem csak azt nem követjük a különböző igazgatók és vezetők mikor érkeztek, vagy távoztak, de azt sem tudjuk egyáltalán hogyan hívják őket. Ez alól talán csak a vezérigazgatói pozíció kivétel, de Google nélkül talán én is csak a GM vezér Mary Barra, illetve a VW csoport feje Herbert Diess nevét tudom felidézni. (Meg persze ott van még Carols Ghosn, akit egy hangszer dobozában csempésztek ki a zsoldosok Japánból.)

Ezzel együtt Guillen távozása veszteség, hiszen egy tapasztalt, sokat bizonyított vezetőről van szó. De ahogyan a legalább ennyire fontos – ha nem fontosabb – kulcsfigura, J.B. Straubel 2 évvel ezelőtti távozása, vagy a korábbi pénzügyi vezető Deepak Ahuja nyugdíjazása után is tovább menetelt a cég, úgy Guillen távozását is túl fogja élni. Mindkét korábbi leköszönés alkalmával bizonyította már a Tesla, hogy mostanra elérték már azt a szintet, hogy kineveltek egy megfelelő képességű második vonalat, amelyik ilyenkor előre tud lépni. A jelenlegi „J.B.”, azaz Andrew (Drew) Baglino, valamint az új CFO, Zachary Kirkhorn is elnyerte már a befektetők bizalmát, sőt, utóbbi esetében számos pozitív változást kötnek a nevéhez.

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.