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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Német közlekedési miniszter: nyíljon meg a Supercharger hálózat!

elektromos autó

Andreas Scheuer, Németország közlekedési minisztere a minap azt nyilatkozta, azon dolgozik több gyártóval, köztük a Teslával, hogy töltőhálózatuk mielőbb nyíljon meg minden márka autója előtt.

Bár név szerint más céget nem említett, kicsit azért kifejtette, mi a baja a jelenlegi helyzettel.

Egységes rendszer

Scheuer a német Neuen Osnabrücker Zeitungnak elmondta, megbeszéléseket folytat olyan gyártókkal, mint a Tesla, hogy elérje, nyíljon meg töltőhálózatuk az összes autó előtt. A miniszter szerint még több technikai részlet megoldásra vár, de bizakodó, és azt várja, hogy találnak megoldást. A politikus szerint az lenne a kívánatos, hogy egy egyszerű mobiltelefonos fizetési rendszer is segítse a villanyautósok életét, hogy nyugodtan ebédelhessenek töltés közben, ne a továbbjutás megoldásával küzdjenek. Halkan megjegyeznénk, a szándék dicséretes, de a legjobb rendszer, ha nincs rendszer: el kellene hagyni a mobil babrálását is, az autókat a töltő azonosítsa a kapcsolat létrejötte után, és a fizetés/számlázás történjen automatikusan, a háttérben, mint a Teslánál.

Scheuer azt is kifejtette, hogy szerinte véget kell annak vetni, hogy menet közben a telefont nyomkodva kell elérhető és éppen szabad töltőt keresni, az autó navigációjának magától kellene a megfelelő, éppen útba eső és szabad töltőoszlophoz irányítania a sofőrt. Mi tesszük hozzá azt, hogy ez szintén nem sci-fi, azt a Tesla mellett már a Ford is bizonyította.

Andreas Scheuer. Forrás: Studio Weichselbaumer, CC BY-SA 3.0

A miniszter azt is nehezményezte, hogy a töltés árazása nem áttekinthető a vásárlók számára. Szeretne ezen változtatni, és azt hozta fel példának, hogy a benzinkútnál is egyértelmű, mennyit fogunk fizetni literenként, illetve sok olyan applikáció van, ami segít az autósnak megtalálni a legolcsóbb kutat. Szeretné, ha a villanyautósok is hasonlóan áttekinthető és egyszerű rendszert használhatnának. Mint mondta, az elektromobilitás nem csak az autóból áll, a teljes rendszernek, beleértve a töltést és a hálózatokat is, működnie kell, hogy a villanyautózás ne kaland, hanem hétköznapi tevékenység legyen.

Bár a politikus szándéka értékelendő, az irány pedig helyes, azért a májunk nem bírja ki, hogy ne tegyük hozzá, hogy igen érdekes, hogy a német közlekedési miniszter a villanyautózás problémáinak kulcsát a Tesla legnagyobb versenyelőnyének megszüntetésében látja. Emellett viszont valós probléma lehet például a töltési teljesítmény felvétele is. Amikor valaki az amerikai vállalat egy autóját vásárolja meg, joggal számíthat arra is, hogy a töltőhálózaton viszonylag gyorsan pörögnek majd az autók, hiszen a forgalomban lévő modellek mind 120-150 kW felvételére képesek, így mindig lesz szabad hely. Vajon mit szólnak majd a Tesla-tulajdonosok, ha a töltőket 30-40 kW-os maximális töltési teljesítményre képes autók is használni kezdik?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.