PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtbi8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pb25pcS01LW4vJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNW4tYmFubmVyZWstNjAweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 07. 27. szombat

Német közlekedési miniszter: nyíljon meg a Supercharger hálózat!

Andreas Scheuer, Németország közlekedési minisztere a minap azt nyilatkozta, azon dolgozik több gyártóval, köztük a Teslával, hogy töltőhálózatuk mielőbb nyíljon meg minden márka autója előtt.

Bár név szerint más céget nem említett, kicsit azért kifejtette, mi a baja a jelenlegi helyzettel.

Egységes rendszer

Scheuer a német Neuen Osnabrücker Zeitungnak elmondta, megbeszéléseket folytat olyan gyártókkal, mint a Tesla, hogy elérje, nyíljon meg töltőhálózatuk az összes autó előtt. A miniszter szerint még több technikai részlet megoldásra vár, de bizakodó, és azt várja, hogy találnak megoldást. A politikus szerint az lenne a kívánatos, hogy egy egyszerű mobiltelefonos fizetési rendszer is segítse a villanyautósok életét, hogy nyugodtan ebédelhessenek töltés közben, ne a továbbjutás megoldásával küzdjenek. Halkan megjegyeznénk, a szándék dicséretes, de a legjobb rendszer, ha nincs rendszer: el kellene hagyni a mobil babrálását is, az autókat a töltő azonosítsa a kapcsolat létrejötte után, és a fizetés/számlázás történjen automatikusan, a háttérben, mint a Teslánál.

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

Scheuer azt is kifejtette, hogy szerinte véget kell annak vetni, hogy menet közben a telefont nyomkodva kell elérhető és éppen szabad töltőt keresni, az autó navigációjának magától kellene a megfelelő, éppen útba eső és szabad töltőoszlophoz irányítania a sofőrt. Mi tesszük hozzá azt, hogy ez szintén nem sci-fi, azt a Tesla mellett már a Ford is bizonyította.

Andreas Scheuer. Forrás: Studio Weichselbaumer, CC BY-SA 3.0

A miniszter azt is nehezményezte, hogy a töltés árazása nem áttekinthető a vásárlók számára. Szeretne ezen változtatni, és azt hozta fel példának, hogy a benzinkútnál is egyértelmű, mennyit fogunk fizetni literenként, illetve sok olyan applikáció van, ami segít az autósnak megtalálni a legolcsóbb kutat. Szeretné, ha a villanyautósok is hasonlóan áttekinthető és egyszerű rendszert használhatnának. Mint mondta, az elektromobilitás nem csak az autóból áll, a teljes rendszernek, beleértve a töltést és a hálózatokat is, működnie kell, hogy a villanyautózás ne kaland, hanem hétköznapi tevékenység legyen.

Bár a politikus szándéka értékelendő, az irány pedig helyes, azért a májunk nem bírja ki, hogy ne tegyük hozzá, hogy igen érdekes, hogy a német közlekedési miniszter a villanyautózás problémáinak kulcsát a Tesla legnagyobb versenyelőnyének megszüntetésében látja. Emellett viszont valós probléma lehet például a töltési teljesítmény felvétele is. Amikor valaki az amerikai vállalat egy autóját vásárolja meg, joggal számíthat arra is, hogy a töltőhálózaton viszonylag gyorsan pörögnek majd az autók, hiszen a forgalomban lévő modellek mind 120-150 kW felvételére képesek, így mindig lesz szabad hely. Vajon mit szólnak majd a Tesla-tulajdonosok, ha a töltőket 30-40 kW-os maximális töltési teljesítményre képes autók is használni kezdik?

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.