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 Az idei kérészéletű állami támogatás legnagyobb sztárja a Dacia Spring volt, amelynek csak neve származik a román gyártótól, az autó valójában Kínában készül, a Renault, a Nissan és a Dongfeng közös vállalatának gyárában. A Dongfeng nem ma kezdte a járműgyártást. A wuhani székhelyű Dongfeng Motor jogelődje, a Dongfeng Locomotive Works 52 éve, 1969-ben alapult. Ennek ellenére Magyarországon valószínűleg kevesen ismerik a cég nevét, hamarosan azonban okunk lesz rá, hogy ez megváltozzon, ugyanis a Dacia Spring után újabb elektromos autó érkezik hazánkba, ezúttal a gyártó saját neve alatt. A Dongfeng Motor magyar honlapján egyelőre csak az értékesítő és szerviz partnerek keresését kezdték meg, a bő egy hónapja elérhető magyar Facebook oldalukról azonban az is kiderül, hogy egy tisztán elektromos modell, a Dongfeng Seres 3 is szerepel majd a hazai kínálatban. A Seres 3 egy tisztán elektromos városi terepjáró, kicsinek azonban semmiképp nem nevezhető, méretei nagyobbak például a tavalyi taxis pályázat bestsellerénél, a Kia e-Nironál. Az 5 személyes Seres 3 hosszúsága 4385 mm, tengelytávolsága 2655 mm, magassága 1650 mm, szélessége 1850 mm, a 18″ méretű keréktárcsákra 225/55 abroncsok kerülnek. A belső kialakítás a fotók alapján igényesnek tűnik, a műszerfalra kék varrással ellátott bőr bevonat is jutott. A középső infotainment képernyő a kor követelményeinek megfelelő 10,25″ méretű, ezen jelenik meg a 360 fokos körkamera képe is, amely nagyban segíti a parkolást. A biztonság jegyében 6 légzsákot építenek az autóba és a magasabb felszereltséghez néhány vezetéstámogató funkció, például sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is jár. Az autót 120 kW teljesítményű, 300 Nm forgatónyomatékkal rendelkező villanymotor hajtja, de egy elektromos autónál talán a legfontosabb kérdés az akku méret, a hatótáv és a töltési sebesség. A Seres 3 modell 53,61 kWh kapacitású lítium akkumulátorral érkezik, WLTP ciklus szerinti hatótávja 329 km. Az AC fedélzeti töltő az interneten talált információk szerint az ázsiai modelleknél gyakori, 6,6 kW-os, a DC töltés viszont biztató, maximum 92 kW töltési teljesítményre számíthatunk az arra alkalmas töltőoszlopokon, ami 30 perces 20-80% töltést tesz lehetővé. A magyar honlapról egyelőre a részletes felszereltségi lista nem tölthető le, de régiónkban Szlovéniában már elérhető. Szomszédunkban kétféle változatban vásárolható meg a Seres 3, melyek neve S2, illetve S4. A magasabb szinthez vezeték nélküli mobiltelefon töltő, sávelhagyásra és ütközésre figyelmeztető rendszer, 6 hangszórós audiorendszer, elektromosan behajtható memóriás külső visszapillantó tükrök, elől fűthető masszázsülések és panorámatető is jár. A négy színben (piros, kék, fehér és fekete) kapható Seres 3 magyar árát egyelőre nem ismerjük, Hollandiában 37,995 eurótól (kb. 13,5 millió Ft) indul az árlista. This slideshow requires JavaScript. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!