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 Azt már a Model S Plaid bemutató alkalmával elhintette Musk, hogy a jövőben még nagyobb teljesítményű lesz a Supercharger hálózat. Most úgy néz ki, a fejlesztés már el is kezdődött. „Gyorsabb, mint egy Porsche, és biztonságosabb, mint egy Volvo” – megérkezett a Model S Plaid A következő állomás: 300 kW Musk a Plaid bemutató alkalmával azt mondta, hogy a jelenlegi 250 kW-os csúcsértékről 280-ra, 300-ra, végül pedig 350-re izmosodhatnak majd a Superchargerek, de azt nem árulta el a Tesla vezére, hogy pontosan mikor kezdődik, és milyen ütemben történik majd ez a fejlesztés. Most egy friss twitteres válaszában azt mondta az autógyártó első embere, hogy már meg is kezdődött a 300 kW-os fejlesztés, ami tovább rövidíti majd a töltési időt. Not bad, although new Model S has more range & faster charging. 3 & Y should use long range version, as Performance version is meant for max speed & handling, not max range. Supercharger network is being upgraded to 250kW to 300kW, so that will help too. — Elon Musk (@elonmusk) July 15, 2021 Persze, a valóságban a csúcsteljesítmény nem több, mint jól hangzó marketingüzenet, hiszen a boxkiállás idejét inkább a töltési görbe befolyásolja, tehát ennél fontosabb, hogy milyen ütemben esik vissza az érték. A jelenlegi Teslák közül az új S (és X) ebben a csúcstartó, hiszen a V3-as Superchargereken elég hamar elérik a jelenlegi csúcsot (250 kW), majd ezt olyan 35-40% közötti értékig tartják is. A nagyobb akkus 3 és Y olyan 20% felett már nemigen tud ekkora teljesítményt felvenni, a legolcsóbb Standard Range modellek pedig eleve 170 kW-ig engedik csak felszökni a mutatót. Ezzel együtt természetesen várjuk az első beszámolókat, Youtube-videókat, amint valaki levadászott egy ilyen új (V4?) töltőt. A supercharger.info adatai szerint a Teslának jelenleg 2.869 helyszínen 26.051 töltőoszlopa van a világon. Az oszlopok 30%-a tartozik a legnagyobb teljesítményű, 250 kW-os kategóriába. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!