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
auto

Úgy néz ki Herbert Diess a VW csoport vezérigazgatója minden hétre tartogat valami témát, amit felkaphat a sajtó, és elhangzik, vagy történik valami a cég körül, amin megrökönyödnek az emberek.

Most egy különleges vendégszereplőt is szerződtetett a mutatványhoz.

Feat. Elon Musk

Diess mindent elkövet, hogy motiválja és felrázza a VW közép és felsővezetőit. Rövid időn belül ez a második olyan történet, ahol száznál is több menedzsert hív össze, hogy az elektromos és digitális átállás szükségességéről, és elodázhatatlan felgyorsításáról tartson hegyi beszédet.

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

Vészhelyzet Wolfsburgban: a Tesla kicsinál minket!

Ezek a meetingek nem mentesek a kemény szavaktól, és a kiszivárgó információk alapján hangulatukban igyekeznek elültetni a fejekben, hogy bár látszólag a világ tetején áll a cég, a jövő, a talpon maradás a tét, még ha ezt még ma sokan nem is érzik. Legutóbb ehhez a VW márka igazgatóját hívta harcostársnak a csoport feje, most, pedig egy olyan idegenlégióst igazolt, akire tényleg senki nem számíthatott.

Először a német Handelsblatt szellőztette meg, majd Diess maga is megerősítette Twitteren, hogy amikor múlt csütörtökön a vállalat 200 felsővezetőjével az osztrák Alpbach községében tartott tanácskozást, egy különleges vendéget is hívott

videókonferencián betárcsázott Elon Musk, a Tesla első embere.

Mondanunk sem kell, hogy nem nagyon hallottunk még olyanról, hogy egy vállalat és termékpalettája gyökeres átalakításáról szóló belső tanácskozásra a legnagyobb konkurens vezérét hívják meg, hogy adjon nekik tippeket. Márpedig azt az elmúlt hetekben, hónapokban, sőt ezen a kihelyezett értekezleten is elmondta Diess, hogy az elektromobilitás terén így tekint a Teslára.

A beszámolók szerint a VW vezetője többek között azt kérdezte Musktól, hogyan volt lehetséges, hogy a Tesla ilyen gyorsan reagált a chiphiányra, és a hírek szerint három hét alatt képes volt a hiányzó félvezetők helyett más eszközökhöz vezérlő szoftvert írni. Az amerikai autógyártó vezetője erre azt mondta, hogy ő alapvetően mérnök, és mindent ilyen szemszögből közelít meg, ilyen a vezetési stílusa is. Emellett mindig is lenyűgözték az olyan termelési kihívások, mint a beszállítói lánc, a logisztika, vagy a termelési folyamatok fejlesztése.

Musk azt is hozzátette, ő nem tart attól, hogy a VW ne tudna sikeresen átalakulni villanyautó gyártóvá, és a legnagyobb versenytársként gondol a cégre. Emellett, véleménye szerint a német vállalat az autóipar egy ikonja, és remek termékeket gyárt, neki is volt több autója tőlük, és sokáig egy 911-es Porschéval járt.

Diess Twitter posztjában megköszönte Musknak, hogy eleget tett a felkérésnek, és ezzel köszönt el:

Hamarosan meglátogatunk Grünheidében!

– utalva ezzel a Giga Berlinre, a Tesla első európai gyárára.

Diess sokkolta a VW vezérkart: minden negyedik német alkalmazott utcára kerülhet

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.