Április 19-én kedden magyar idő szerint pontban délben mutatja be az Audi a Sphere koncepciócsalád harmadik tagját, az Urbansphere tanulmányt. A premiert eredetileg a Pekingi Autószalonon tartották volna, ám az a koronavírus-járvány elleni intézkedések fényében idén is elmarad, így a trió legutolsó tagja online mutatkozik be a közönségnek. Aki még emlékszik a Skysphere és Grandsphere testvérekre, annak nem okoz meglepetést, hogy az Urbansphere is egy tisztán elektromos meghajtású autó, mégis nagyon távol áll attól, amit mi manapság még az autók alatt értünk: nincsenek benne pedálok, kormánykerék, vagy óriási kijelzők, hiszen a járművet a teljes önvezetés korszakába tervezték, így ezek csak feleslegesen foglalnák a helyet. Az Urbansphere – ahogyan neve is utal rá – egy városi koncepcióautó lesz, melyet az Audi dizájnerei kifejezetten a kínai vásárlók elvárásai alapján a kínai metropoliszokba képzeltek el. Mivel ezeken a nagy népsűrűségű területeken kevés olyan hely akad, ahol az ember szabadságérzetét nem ostromolja mások közelsége, a legfontosabb szempont a tervezésnél az utastér tágassága volt – az Urbansphere az eddigi legnagyobb utastérrel rendelkező Audi lesz. A Sphere tanulmányok azt a célt szolgálják, hogy bemutassák, hogyan képzeli az Audi a prémium közlekedés jövőjét, így nagy valószínűséggel az Urbansphere sem fog gyártásba menni ebben a formában, de nem kizárt, hogy egyes elemeit később látjuk majd szériaautókon. Se műszerfal, se képernyők: mintha nem is autó lenne az új Audi Bond filmbe illő autót tervezett az Audi Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!