Egy múlt héten tartott előadáson a Volkswagen megerősítette, hogy folyamatban van az elektromos ID. járműveit hordozó MEB moduláris padlólemez továbbfejlesztése. 2020-ban a márka vezérigazgatója, Ralf Brandstätter már megemlítette a fejlesztés alatt álló ID. Aero kombi kapcsán, hogy ez a modell hatótávban, töltésben, gyorsulásban, és végsebességben is új szintre lép, most pedig az is kiderült, hogy milyen műszaki adatokat szánnak majd a platform új generációjára épülő járműveknek. A Volkswagen prezentációja szerint a hatótávolság elérheti akár a 700 kilométert is az Európában használatos WLTP szabvány szerint, ami nem kis ugrás lenne a most rendelkezésre álló nagyjából 550 km körüli értékekről. A töltés maximális teljesítménye ezzel párhuzamosan 200 kW fölé nő. A nemrég bejelentett frissítésnek köszönhetően jelenleg 135 kW a plafon a nagy akkus MEB-modelleknél, de az ID. Buzz elektromos kisbusz már 170 kW-os töltési teljesítménnyel mutatkozott be.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 A megnövelt teljesítmény is a továbbfejlesztett MEB jellemzője, a leggyorsabb összkerékmeghajtású modellek akár 5,5 másodperc alatt elérhetik a 100 km/h tempót álló helyzetből. A 299 lóerős ID.5 GTX 6,2 szekundum alatt gyorsul 0-ról 100-ra, tehát hét tizedet kell lefaragnia ebből a mérnököknek, de azt egyelőre nem tudni, hogy meddig emelik meg a motorok teljesítményét. Mindezek a fejlesztések valószínűleg a Passat utódjának szánt Aero modellel érkeznek a piacra 2023-ban, de gyanítható, hogy az ID. Buzz hosszú tengelytávú változata is részesedik belőlük. Mivel nem szoftverfrissítésen keresztül kivitelezhető változtatásokról van szó, a márka jelenleg árult modelljei egy esetleges ráncfelvarrás, új generáció során kaphatják meg a jobb rendszert. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQtaG9rb3plcGkuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LWhva296ZXBpLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!