A gyártás még mindig nem zökkenőmentes, de már tudjuk, hová tűnt az a 9000 autó. Reménykedhetnek az európai vásárlók Ahogy arról nemrég beszámoltunk, a Tesla sanghaji gyára több mint 10.700 autót gyártott áprilisban, miután a múlt hónap 19-én újra megindulhatott a termelés. A korlátozott darabszám mellett, a helyi eladások is alig haladták meg az 1500 darabot, mivel a város javarésze még mindig le van zárva, és ilyenkor egyébként is exportra gyártanának. Szállítmány azonban eddig nem indult Európába, így kérdés volt, hogy mikor érkezhet meg a különbözet Európába. Most már nem kell találgatnunk. Két napja a Reuters számolt be róla, most pedig már fotónk is van arról, hogy megpakolták a negyedév első hajóját, a Glovis Splendort, és az május 11-én útnak is indult a szlovén Koper kikötőjébe. A szokásos menetidőt figyelembe véve a hónap végén, vagy június legelején köthet ki az autószállító.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 Cargo ship Glovis Splendor departed from Shanghai Nangang wharf to Koper Port in Slovenia, shipping 4,767 Tesla vehicles, the first export for Tesla since Giga Shanghai's resumption on April 19.#Tesla $TSLA pic.twitter.com/wOp8FF92ZC — CN Wire (@Sino_Market) May 11, 2022 A szállítmány a szokásosnál több, 4767 autóból áll, de, ha minden igaz, akár már pénteken, vagy szombaton útnak indulhat a Theben, újabb 4100 Teslával a fedélzetén – ennek a hajónak Zeebrugge a célállomása. A logikus az lenne, ha a kelet és közép-európai vásárlók autói a szlovén szállítmányon lennének, míg Nyugat-Európa a belga kikötőbe érkezőkből kapna, ezért a várakozó magyar vásárlók inkább az első hajót figyeljék. Míg a Tesla kínai gyára 2021-ben 165 ezer autót exportált, addig a Reuters szerint idén 300 ezer a cél. Ha az arányok nem változnak, akkor ennek többsége Európába érkezhet. Újabb leállás Sanghajban – akadozik az ellátási lánc Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQtaG9rb3plcGkuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LWhva296ZXBpLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!