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 Amikor a Harley-Davidson először használta a LiveWire elnevezést a 2010-es évek közepe tájékán, akkor az még csupán egy elektromos motor prototípusát jelölte, melynek sorozatgyártására 2019-ig kellett várniuk az érdeklődőknek. 2021-ben aztán a legendás amerikai gyártó elektromobilitási szándékait jelezve a LiveWire egy villanymotorokra szakosított külön márkává vált, az első elektromos Harley-t pedig LiveWire One néven árulták tovább. Most bemutatkozott a márka második modellje, amely mind műszakilag, mind megjelenésben egy teljesen új irányt képvisel. Az S2 Del Mar névre keresztelt újdonságot már az új moduláris Arrow motorkerékpár-platformra tervezték a mérnökök, azaz más műszaki alapokon nyugszik, mint a vállalat első elektromos motorja. Miközben a LiveWire One esetében a Harley-Davidson igyekezett minél többet megőrizni a hagyományos járműveinek dizájnelemeiből, addig az S2 Del Mar inkább a fiatalabb vásárlókat célozza a lazább stílussal. A fiatalabb motorosok már elektromosra váltanának A motor körülbelül 190 kilót nyom, teljesítménye 60 kW, 96 km/h-ra pedig nagyjából 3,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből. Városi forgalomban mintegy 160 kilométer a hatótávolsága, a LiveWire One-nal ellentétben azonban nem képes DC töltésre. További műszaki adatokat egyelőre nem árult el a LiveWire, és még ezek sem tekinthetők véglegesnek, hiszen a jármű majd csak 2023 második negyedévében kerül piacra. Kereslet azonban már most van rá: a 17.699 dollárért kínált Launch Edition mind a 100 példányát percek alatt lefoglalták. Az S2 Del Mart legolcsóbban 15.000 dolláros áron lehet majd hazavinni, azaz fele annyiba fog kerülni, mint a LiveWire One. A gyártó elárulta, hogy már készül a harmadik elektromos motor is, amelynél még többet lefaragnak a tömegből és a teljesítményből, ezáltal a vételára is barátságosabb lesz. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!