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
auto
2024. 05. 01. szerda

Bemutatta második elektromos motorját a Harley-Davidson

elektromos motor

Amikor a Harley-Davidson először használta a LiveWire elnevezést a 2010-es évek közepe tájékán, akkor az még csupán egy elektromos motor prototípusát jelölte, melynek sorozatgyártására 2019-ig kellett várniuk az érdeklődőknek. 2021-ben aztán a legendás amerikai gyártó elektromobilitási szándékait jelezve a LiveWire egy villanymotorokra szakosított külön márkává vált, az első elektromos Harley-t pedig LiveWire One néven árulták tovább. Most bemutatkozott a márka második modellje, amely mind műszakilag, mind megjelenésben egy teljesen új irányt képvisel.

Az S2 Del Mar névre keresztelt újdonságot már az új moduláris Arrow motorkerékpár-platformra tervezték a mérnökök, azaz más műszaki alapokon nyugszik, mint a vállalat első elektromos motorja. Miközben a LiveWire One esetében a Harley-Davidson igyekezett minél többet megőrizni a hagyományos járműveinek dizájnelemeiből, addig az S2 Del Mar inkább a fiatalabb vásárlókat célozza a lazább stílussal.

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

A fiatalabb motorosok már elektromosra váltanának

A motor körülbelül 190 kilót nyom, teljesítménye 60 kW, 96 km/h-ra pedig nagyjából 3,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből. Városi forgalomban mintegy 160 kilométer a hatótávolsága, a LiveWire One-nal ellentétben azonban nem képes DC töltésre. További műszaki adatokat egyelőre nem árult el a LiveWire, és még ezek sem tekinthetők véglegesnek, hiszen a jármű majd csak 2023 második negyedévében kerül piacra. Kereslet azonban már most van rá: a 17.699 dollárért kínált Launch Edition mind a 100 példányát percek alatt lefoglalták. Az S2 Del Mart legolcsóbban 15.000 dolláros áron lehet majd hazavinni, azaz fele annyiba fog kerülni, mint a LiveWire One.

A gyártó elárulta, hogy már készül a harmadik elektromos motor is, amelynél még többet lefaragnak a tömegből és a teljesítményből, ezáltal a vételára is barátságosabb lesz.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.