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 Azt már régóta tudjuk, hogy a Tesla Cybertruck a gyártó eddigi autóihoz képest új technológiával fog készülni, ugyanis a karosszéria elemei hidegen hengerelt rozsdamentes acélból lesznek, amelyekre festék sem kerül. A kocsi vázát viszont a már megismert prés-öntő technikával fogják gyártani – csakhogy ehhez nagyobb és erősebb gép kell, mint amit eddig használtak. Készül az első óriásgép A Model Y első és hátsó vázszerkezetét 6000 tonnás erőt kifejtő prés-öntő gépek állítják elő, most már Austinban és Berlinben is. A megoldást – úgy néz ki – egyre többen veszik át, hiszen gyorsabbá, egyszerűbbé és olcsóbbá teszi a gyártást, miközben az elkészült elem könnyebb és erősebb, mintha 70 külön darabból hegesztenék össze, ahogy ezt a Model 3 hátuljánál teszik. Korábban már hallottunk kínai gyártókról, amelyek hasonló technológiára váltottak, most a Volvo tervezi meglépni ugyanezt, a VW pedig nemrég mutatta be következő generációs platformja első présöntvény darabját. Hatalmas beruházásokkal áll át villanyautókra a Volvo Ezeket a gépeket az olasz Idra szállította a Teslának, és várható volt, hogy a Cybertruckhoz szükséges 9000 tonnás berendezést is ők gyártják majd – azonban ezek nem a polcról levehető berendezések, hanem a megrendelőnek fejlesztették ki őket. A vállalat hamarosan egy nyílt napot tart a gyárában, ahol meg lehet tekinteni a masinákat, most pedig egy rövid videóval csináltak kedvet ehhez. Bár ebben a videóban nem említik a Teslát, és hivatalosan nem erősítette meg az Idra, hogy nekik készülne a berendezés, a videón látható gép elemei fehér-piros színekre vannak festve, ami az autógyártó üzemeinek belső színvilága, a neve pedig Giga Press 9000t, ami szintén árulkodó jel. Hogy ne kelljen sokat találgatni, nem sokkal később Elon Musk reagált a videóra Twitteren. Cybertruck body — Elon Musk (@elonmusk) May 31, 2022 A Cybertruck gyártásának megkezdését eredetileg 2021 végére ígérte a cég, de ezt végül elhalasztották. A pandémia okozta alkatrészhiány, valamint az évi 50% felett növekvő Model 3/Y gyártás feneketlen akkumulátoréhsége miatt a vállalat úgy gondolta, hogy nem ez a megfelelő időpont egy újabb típus bevezetésére – legalábbis ez a hivatalos verzió. Valószínű ugyanakkor, hogy a döntésben szerepet játszhatott, hogy az austini gyár – ahol ez a modell is készül majd – csak nemrég lett kész, illetve a kocsihoz szükséges 4680-as akkucellák gyártásának felfuttatása is tovább tartott a tervezettnél. Mostanra viszont minden összeállni látszik, a legújabb Giga Press leszállításával pedig megkezdődhet majd a próbagyártás előkészítése is. A sorozatgyártást jelenleg 2023 elejére ígérik. Mérföldkőhöz érkezett a VW következő generációs villanyautója Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!