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 Az oregoni székhelyű Acrimoto a napokban mutatta be a Mean Lean Machine (MLM) legfrissebb változatát, ami Cybertrike névre hallgat. Bár az első prototípust még februárban hozták nyilvánosságra, a még mindig fejlesztés alatt álló Cybertrike új felfüggesztéseket és egyéb szerkezeti, valamint funkcionális frissítéseket kapott. Az Arcimoto egy elektromos járművekkel foglalkozó vállalat, amelynek székhelye az oregoni Eugene-ben található, és amely ún. Fun Utility Vehicle (FUV), kétüléses, háromkerekű elektromos járműveket gyárt és értékesít. Emellett árulnak furgon-variációkat is ”Rapid Responder„ kialakítású változatban a sürgősségi szolgálatok számára, valamint „Deliverator” változatban az ún. utolsó mérföldes végszállításokhoz. Az alapító, elnök Mark Frohnmayer 2007-ben adta el előző cégét a GarageGames-t, amiből megalapította a vállalatot. Az Arcimoto-t 2017 óta FUV néven az amerikai tőzsdén, a NASDAQ-on is jegyzik. A cég a háromkerekű elektromos járművek szegmensében eddig összesen nyolc generációt tervezett és épített meg. 2020 júniusában az Arcimoto elkezdett együtt dolgozni Sandy Munro-val a tervezés és a gyártás racionalizálásán. Munro eleve nagy szaktekintély Amerikában, de igazán fókuszba kerülni 2018-ban tudott az akkor újdonságnak számító Tesla Model 3 részletes szétszedését és elemzését tartalmazó videóinak köszönhetően. MLM Cybertrike by Arcimoto Az Arcimoto Cybertrike-ja azzal próbálja megkülönböztetni magát a piacon lévő többi elektromos két-, illetve háromkerekűtől, hogy drive-by-wire rendszert használ. Ez azt jelenti, hogy nincs mechanikus kapcsolat a pedálok és a kerekek között, vagyis sem láncot, sem szíjat nem használnak a hajtáshoz. Így tehát a pedálozással való töltést/visszatöltést, amit a „hagyományos” elektromos kerékpárok már sztenderd módon kínálnak, azt el is felejthetjük. A drive-by-wire hajtás legnagyobb előnye, hogy nem kell tartani egy esetleges láncszakadástól, nyúlástól, így a karbantartás is lényegesen egyszerűbb és olcsóbb. Persze a mechanikus hajtás hiánya elsőre sokakat megrémít, hiszen ez azt is jelenti, hogy egy esetleges elektronikai hiba, vagy lemerülés esetén a járművet nem tudjuk lábbal tovább hajtani, de a gyártó ezt a felszereltséggel és a különböző újításokkal igyekszik ellensúlyozni. Ilyen pl. a billenő technológia, amely a hagyományos motorok területén is sokat bizonyított már. A Yamaha úgy villanyosít, hogy hibridet csinál Mark Frohnmayer, az Arcimoto alapítója és vezérigazgatója az Electrek cikkében így jellemezte a Cybertrike koncepcióját: Az MLM csapata igazán kitett magáért ezzel a Cybertrike Edition prototípussal. A csapat tovább finomította a vezetési élményt, az alváz ipari formatervét, valamint gondoskodott a kategória legjobb teherbírásáról, ami felbecsülhetetlen értékű tesztelési és marketingadatokkal fog szolgálni számunkra. Biztos vagyok abban, hogy a Cybertrike és az általa képviselt háromkerekű szegmens egy igen széles közönség számára teszi vonzóvá az elektromobilitást. A Cybertrike legfontosabb jellemzői. A Cybertrike mindhárom kereke egy-egy kerékagymotorral rendelkezik majd, amelyek egymással összekapcsolva biztosítják a nyomatékvektorozást. Ennek az újításnak köszönhetően a jármű képes lesz viszonylag nagy sebességnél is megőrizni a stabilitását, és könnyen navigálhatunk vele akár egyenetlen terepen is. Különösen fontos lehet ez akkor, amikor a terepviszonyok, és/vagy a kanyarsebesség okán adott pillanatban nem minden kerék érintkezik a talajjal. A rendszer adatait, így a sebességet, akkumulátor töltöttségi állapotát, vagy az aktuális hatótávot egy okostelefon méretű kijelzőn követhetjük nyomon. Az Arcimoto még nem hozta nyilvánosságra az MLM pontos teljesítményadatait és a tölthetőséget sem, azt azonban bejelentették, hogy – kiegészítő akkumulátorokkal ugyan, de – várhatóan képes lesz 200+ mérföldes (320 km) hatótávolság elérésére. A típus mindössze 100 amerikai dollárért cserébe előrendelhető az Arcimoto honlapján. A tervezés és a gyártás a vállalat küldetése szerint zajlik, miszerint… Minden mérföld számít! A szén-dioxid-kibocsátásból eredő globális felmelegedés a legnagyobb fenyegetés, amellyel bolygónk valaha is szembenézett. Az egyetlen módja, hogy szembenézzünk vele, ha mindent újra gondolunk. Hogyan vezetünk, hogyan eszünk, hogyan vásárolunk, hogyan élünk. A vállalat küldetése, hogy katalizálja a fenntartható közlekedési rendszerre való átállást. Szerintük ez csak akkor fog megtörténni, ha a túlméretezett, túlárazott, környezetszennyező járművektől a megfelelő méretű, rendkívül hatékony elektromos járművekre váltunk. Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!