PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== A Volkswagen Csoport úgy látja, megfelelően felkészültek az esetleges téli gázhiányra, de nem biztosak benne, hogy a kisebb beszállítók is elmondhatják ugyanezt magukról. Ezért igyekeznek elegendő készletet tartani az alapanyagokból és alkatrészekből. Nem biztos, hogy ezen a télen lesz a gond Talán nem kell senkinek ecsetelni az esetleges gázhiány okait – a szankciók miatti orosz válaszlépések egyike, hogy különböző ürügyekkel rendre leállítják a gázszállítást Európába. Az EU országai ezért olyan irányelveket fogadtak el, amelyek takarékoskodásra ösztönöznek mindenkit, illetve igyekeztek feltölteni a gáztározókat és növelni az Oroszországon kívüli források (jórészt az Északi tenger térségének) gázkitermelését. Ha azonban mégis beüt a ménkű, a vártnál hosszabb, keményebb tél lesz, esetleg nem sikerül az erőforrásokkal takarékoskodnia a tagállamoknak, akkor előfordulhat, hogy korlátozni kell a fogyasztást. Ilyenkor a szokásos protokollok a lakossági fogyasztókat védik, ami viszont azt jelenti, hogy időszakosan le kell állnia a nagy gázigényű ipari fogyasztóknak. Az autógyárak általában ebbe a köre tartoznak. Volkswagen, Wolfsburg. A VW Kraftwerk GmbH a cégcsoport energiaellátásért felelős leányvállalata – ha nem is nagyon ismert a nevük, a cég központjának szimbólumává vált négy kéményes erőművet mindenki látta már képen. Honlapjuk szerint hét német és egy cseh telephelyük van, mindegyik neve ismerős lehet egy-egy nagy, a csoporthoz tartozó autógyárról. A vállalat vezetőségének szóvivője most azt nyilatkozta, hogy jelenleg a konszern márkái, valamint erőművei és fűtőházai számár a telephelyeken biztosított a gázellátás. A német gáztározók magas töltöttségi szintje miatt most úgy látják nem lesz probléma télen, és a gyártás – emiatt – nem kerül korlátozásra. Csakhogy ez még nem jelent teljes gyártási biztonságot. Ugyanis ha az oroszok júniusig nem kezdik meg újra a gázszállítást, akkor 2023 második felében újabb ellátási lánc problémák elé nézünk a német gyártó szerint. A cég most azzal próbál felkészülni erre az eshetőségre, hogy átmenetileg maximumra járatja az alkatrész megrendeléseit, hogy a szokásosnál nagyobb raktárkészletekkel rendelkezzen. Emellett igyekeznek az autógyártáshoz fizikailag közelebb hozni az alkatrészgyártást is. A cég emellett azt kéri a politikától, hogy maximalizálja a gáz és elektromos áram árakat, különben félő, hogy kisebb, kevésbé tőkeerős beszállítók kénytelenek lesznek csökkenteni, vagy leállítani a termelést. Azt is javasolják, hogy ha tényleg gázhiány lépne fel, ne az állam szabályozza az ellátást telephelyenként, hanem konszern szinten szabják meg mennyit használhat fel a VW Csoport és majd ők elosztják házon belül az engedélyezett mennyiséget. A cég egyébként saját maga is spórol az energiával, rövid, közép és hosszútávú lépéseket dolgoztak ki a telephelyekre, és már jelenleg is a korábbinak nagyjából a felére csökkentették a gázfogyasztást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!